engelska glosor

gulan

Trådstartare
När jag gick i skolan skrev engelska läraren glosorna på svarta tavlan och vi skrev efter i en särskild glosbok. Så görs det tydligen idag ochså. Visst är det bra.......men med en son som är dyslektiker så är det mindre lyckat. Det fattas ofta någon bokstav på slutet och det kan vara lite omkastat här och där. Nu är jag ganska bra på engelska och "upptäcker" felen, och är det något jag är osäker på kollar jag upp det. Har inte tänkt så mycket på detta. Men en vecka var min son hemma från skolan och kompisen kom med böcker och uppgifter. Han hade skrivit glosorna på ett separat papper. Jag såg tre super enkla stavfel. Inget direkt att haka upp sig på. Men det blir ju tre fel eller ½ fel på glostestet, om inte jag upptäckt det eller litar på att det ska stavas så, blir det ju tokigt.
Hur gör Ni som är språklärare? Och ni andra föräldrar hur får era barn göra glosorna?
Jag ska ta upp detta med läraren. Min son ska ochså skriva av som de andra men jag vill ha ett där läraren skrivit ochså.
gulan
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vår 9åring går i en stor skola, nu i 3:an. Det har sedan förskoleklass varit stökigt och ett ganska rått klimat. Gång på gång har vi...
2
Svar
35
· Visningar
7 348
Senast: Miks
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 792
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 814
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 481
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp