Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Har du? :confused:
Jag börjar bli något trött på hotmail.. Den spärrar allt utom just virus och annat skit.
"Emma, vi behöver bekräftelse på din bokning till London" Jo men visst :grin:

Möjligt att din beställning har hamnat i skräppost. Jag ska genast kolla :)

Gmail, Gmail, Gmail :p

Tack! :) Han är så fin, mitt lilla hjärtegryn!

Men har du!? Vad roooligt! Jag vill se! :D

Du kan lägga de här om du vill, folk är vana vid att klippa bort mig mentalt och fokusera på Ponny Bus! :p

32850046.jpg

32850047.jpg

32850048.jpg

:D

Fina! :-) han är så fin! Jag har blivit en riktig köttbulle, detta måste genast åtgärdas! :-P

Här dom senaste tillskotten :)

Boldly So
E. Never so bold U. Baino Clinic UE. Sovereign Dancer
404268_2881185264022_1091782688_3171143_1041041216_n.jpg

381696_2881197584330_1091782688_3171159_1182481725_n.jpg

Novana (Neviusz syster)
E. Hondo Mondo U. Novanta UE. Who Knows
380472_2888266961060_1091782688_3175135_434987825_n.jpg

(KL)

Jeg har nettopp kjøpt en svenskfødt vallak etter Most Welcome.
Er det noen som kjenner til den hingsten?

Jeg har fått meg en trivelig 5-åring som gikk sitt siste løp i mai, og har vært under omskolering siden september.
Nå skal han bli ridehest og konkurrere på hobbynivå i (nesten) alle grener.

- Tonje

Den stog på JulieChexx's föräldrars gård. Hon känner den nog bättre än de flesta. :)

Vad hände med "ungefär en kaffemuggs bredd mellan händerna"? :p

Nu vet ju jag att du vet varför jag gör så, men tänkte förklara för alla andra varför eftersom fler kanske undrar:)

Zamona är väldigt grön i sin utbildnining som ridhäst, hon har blivit riden periodvis och vilat periodvis av olika anledningar. Även om hon är 11 år måste man rida henne på samma sätt som en unghäst, dvs med ledande tygeltag när man svänger. På rakt spår däremot plockar jag upp och ihop händerna, delvis kan jag behålla dem där nu även i svängarna, det kommer mer och mer, och ju starkare hon blir, och ju längre vi kommer i utbildningen desto bättre går det :)

Däremot MÅSTE jag slute vinkla handleden... SUCK! :grin:

Senast ändrad:

Heej!

Det är såhär att nu har mitt fullblod stått i ca 3 månader. Och första månaden så sänkte vi fodret med hälften och hon föll ur som attans, så vi ökade till fullt igen, och hon blev jätte fin i hullet. Hon har no aldrig varit såhär fin över ryggen. även om hon är omusklad. Men nu ska hon sättas igång och måste börja ge henne mer hösilage(stavning). Hon äter tio nu. Och känns som jag kommer få ge henne nästan dubbelt så mycket när hon är igång helt igen. men det har vi inte råd med då jag inte får några pengar längre och allt har blivit så mycket dyrare på senaste tiden. Så tänkte om man kunde ställa henne på lösdrift, och nu till min fråga, någon som haft sitt fullblod i lösdrift? Och isf hur funkade? Snälla skriv vad ni skulle gjort i det här läget. Vill ju så gärna behålla henne!

På vilket sätt skulle lösdrift hjälpa dina ekonomiska problem?
Hästen kommer behöva ännu mera mat om den ska gå ute än om den står på stall....

Ja. den har ju tillgång till hö dygnet runt då.. Hon får ju äta hur mkt som hells + att lösdrift brukar vara någon hundralapp billigare..

Heej!

Snälla skriv vad ni skulle gjort i det här läget. Vill ju så gärna behålla henne!

Sålt eller lånat ut hästen naturligtvis. Är det inte ganska självklart? Om du inte har råd med några kilor mer hösilage om dagen, hur går det då med annat hästen behöver?:crazy: Ett fullblod på lösdrift behöver med all sannolikhet kraftfoder också. Hur ska du betala det?

Gör dej av med hästen!

Senast ändrad:

(KL)

Jeg har nettopp kjøpt en svenskfødt vallak etter Most Welcome.
Er det noen som kjenner til den hingsten?

Jeg har fått meg en trivelig 5-åring som gikk sitt siste løp i mai, og har vært under omskolering siden september.
Nå skal han bli ridehest og konkurrere på hobbynivå i (nesten) alle grener.

- Tonje

Jo jag är väl en av de få i Sverige som umgåtts med Most Welcome. Snällare hingst fick man leta efter. Inga som helst hingstfasoner... Jag var tom med vid sista andetaget:cry:

HAr själv en MostWelcome -kopia hemma i form av en femårig valack No Joke som tyvärr är skadad..... Men då är våra jämngamla! Vad roligt! Vad heter han???

Ja. den har ju tillgång till hö dygnet runt då.. Hon får ju äta hur mkt som hells + att lösdrift brukar vara någon hundralapp billigare..

Jag förstår inte resonemanget att spara några hundralappar per månad? Du kan fortfarande se till att din häst har fri tillgång på hö dvs i hagen på dagen och i boxen på natten. Ibland kan det tom gå åt mer energi att vara på lösdrift. Det beror ju helt på din häst. Men många fullblod kräver stora mängder kraftfoder! Se till att skaffa ett bra grovfoder, det är då du kan spara pengar!

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur