Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Har bara träffat en Lotus Pool'are. Det var en märr med supergång. :love:

Min dam har inte "brallat" igång ännu, så jag har inte sett hennes gångarter ännu :grin: men får väl gå ut och jaga igång henne lite :D Hon skall inte användas som ridhäst utan jag skall ta föl på henne, om jag nu hittar en hingst som faller i smaken :d :D

Där jag länkade ang Lyphard kan du läsa mer om lite av hästarna i din hästs stamtavla oxå, klikca dig vidare till andra hästar ute till höger :)

hej brudar
saknar fullblods livet kan man säga och min älskade pälskling.
trode på något vis att saknaden skulle bli lättare men nej.
just nu är jag medryttare 7dagar i veckan till en trakhenier :-) testade flera hästar men ridningen hade förlorat sin charm. hittade denna stora häst med en hel del fullblod i och föll pladask. hon är svår, misstänsam , snäll och lite.osäker som.mig. men vi ska nog bli ett bra team. ha det bra alla.
karro kempe

God Jul och Gott Nytt År på Er Allihopa önskar Lina och Romance :).

375451_130944980352267_100003102972565_151807_342920425_n.jpg

378595_131470096966422_100003102972565_153111_823792377_n.jpg

Kul att höra ifrån dig :)

Låter som om du hittat "rätt" häst för att hitta tillbaka ;)

God fortsättning allihop!

God fortsättning från Malin och Herr Lerkaka (aka Polar) :laugh:

Jag förstår verkligen inte varför jag ens bemödar mig rykta min häst, han är precis lika skitig nästa dag igen. Idag stod jag en timme och fick honom något ren för att sen se honom slänga sig ner i hagen och verkligen gnugga in leran. Suck, tur att jag älskar honom ändå :grin:

God fortsättning från Malin och Herr Lerkaka (aka Polar) :laugh:

Jag förstår verkligen inte varför jag ens bemödar mig rykta min häst, han är precis lika skitig nästa dag igen. Idag stod jag en timme och fick honom något ren för att sen se honom slänga sig ner i hagen och verkligen gnugga in leran. Suck, tur att jag älskar honom ändå :grin:

Lider med dig. Jag och en vän ryktade och borstade hästarna i ca 1,5 timme för att därefter få se att det första dom gör när vi släpper ut dom i hagen är att rulla sig :cool:

Jag hade i alla fall ett vittne på att dom var rena innan :p

Sedan kanske jag även ska vara tacksam att jag inte har någon skimmel ;)

*kl*

Känner att det var alldeles för längesen jag visade mig här! Har suttit och läst i tystnad, men nu när snacket om stammar kommit igång så blev jag lite nyfiken på Passports stam, jag har ju noll koll själv men det kanske är någon annan som har lite info om hans släktingar? :D

han är e. Caerwent (IRE) och ue. Jimmy Reppin (GB). :)

Din hästs farfars far, Nijinsky är far till zinsky som varit av stor betydelse för halvblodsavel :)

Tyckte först att bilden såg ganska trevlig ut, tills jag tittade en gång till... Hade missat detaljen med tungan första gången jag tittade :p

382674_10150556831079434_768939433_10653294_1299525666_n.jpg

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama