Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Swish, gör om, gör rätt :D Läs mitt hedersinlägg om Grevens adliga blod, så ska du se att han minsann har många kändisar i sin stamtavla :) Seattle Slew tex och Spectacular Bid :)

kl

Batman har bla Critique, Roberto, Lyphard och Arts and Letters i släkten.
Zamona har Northern Dancer, Sir Gaylord (bror till Secreteriat) och Running Board (helsyster till Granville Again och Morley Street).
Lina har bla Rainbow Quest, Petingo och Bold Ruler i sin stamtavla.
Banksy har oxå Rainbow Quest men även Mr Prospector och Sham!
Ronaldo har oxå Northern Dancer, Sir Gaylord och Habitat :)

Jag är nörd, jag vet...

Jag tror inte min är besläktad med en enda kändis... :p Skulle vara hans pappa då, men han är mest ökänd för att lämna knäppa avkommor.

Nä du Swish! ST är verkligen inte känd för att lämna knäppa avkommor! Han har faktiskt lämnat ovanligt trevliga avkommor! Och jag har träffat ganska många av dem!;) Lugna, stabila och mycket kloka!

Jag förstår inte heller vart Swish har fått det ifrån att ST skulle lämna knäppa avkommor? :confused:

Märta är idel ädel adel ;) - Northern Dancer, Sir Gaylord, Gainsbourough, Hyperion, Bold Ruler, Jaipur, Mumtaz Begum, Plucky Liège, Brigardier Gerard, Teddy,Tom Fool, Polynesian, Man O'War mfl mfl

Lilla p - Nothern Dancer, Nasrullah, Tom Fool, Polynesian, Bold Ruler, War Relic, Man o'War, Mumtaz Begum, Plucky Liège mfl mfl

Det blir nog svårt att inte hitta någon kändis i våra hästars stamtavlor.

Hisan har bland annat Northern Dancer, Teddy, Nasrullah, Nearco och Man O' War i sin. Förutom att han har Eighty Eight Keys i stammen vilket i vart fall är en Sverigekändis. :)

men han är mest ökänd för att lämna knäppa avkommor.

SWIIIIIIIIIIIISH! Fö'grömmade onge! Hade jag bara haft en vedbod så...
d014.gif

Det finns inte många heliga saker här i livet, men en av dom är ST! Vänta du bara... :devil:

:p

Nasrullah har Greven också.

Förlåt Bex, hade faktiskt glömt ditt hedersinlägg!

Och ni andra, ja tycker inte han lämnar knäppa avkommor, det är bara något jag läst från många olika männisor. Bland annat vet jag att KaOs tycker så. :p

Oavsett, så ÄR Greven faktiskt sjukt knäpp, men det är nog inte pappas fel. Och han skärper ju sig när det väl gäller, och det tyder ju faktiskt på en häst med koll på läget! :D

Hahaha njaaaaa vet inte om jag kan förlåta dig ;) Haha!!

Ja Greven är verkligen speciell, det är nästan lite läskigt hur väl han vet när det väl gäller. Lite sjukt hur bra koll han har på tex framridning/tävling när man är iväg. Det är helt otroligt! Fina lilla Greve-plutten :love:

Jag får väl jobba för det då! :p

Ja, eller hur! Han kan ju leva jävel hela framridningen, OCH på framhoppningen, sen går han som på räls inne på banan, alltid. Så sjukt underligt. :p

Såg nu att länken ej fungerade som jag hade hoppats, min dam heter Tintomara och är född 1993.

Jag får försvara mig med att säga att jag hela tiden varit noga med att påpeka att jag bara känner EN ST-avkomma men han var ding nog för att räcka låååångt.:cool:

Tror de flesta skulle hålla med om att Diaghlyphard är långt mer vida känd för att ge lite speciella avkommor jmf.med ST.

Mini-me: din har ju en lite speciell stam då den är väldigt linjeavlad. farfar och morfarsfar är samma häst, så du borde ha mycket Diaghlyphard i din : )

Senast ändrad:

Tror de flesta skulle hålla med om att Diaghlyphard är långt mer vida känd för att ge lite speciella avkommor jmf.med ST.

Mini-me: din har ju en lite speciell stam då den är väldigt linjeavlad. farfar och morfarsfar är samma häst, så du borde ha mycket Diaghlyphard i din : )

Reagerade också på att Lyphard förekommer i båda leden, dessvärre vet jag inte särskilt mycket om hur Diaghlyphard var. Det enda jag kan säga att jag förstår ju var tecknen hos min dam kommer ifrån :)

Horse_Diaghlyphard.jpg
(Bilden stulen från google)

22244_289472934713_556694713_4400913_4588461_n.jpg
(Det är inte jag som tagit denna bilden)

394041_10150526756469434_768939433_10504782_464547581_n.jpg

Tycker självklart att det är intressant, så tar åt mig det jag kan som en liten svamp. Lika intressant att ta del av och lära sig mer av era också så klart :)

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve