Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

HAHAHAHA va sjuukt!! :D Hade ingen aning om att det va du :D Förresten kan jag intekomma in på din blogg mer och det suger :( varför vet jag inte :(

Ja det verkar så :( Och nä, det är inte tur, det är jättesynd att du inte har fler stallplatser!!! :mad: ;):D Men han kan kanske bo i stallgången :angel:

Thunder: Vilka fina hästar!

Vilken blogg menar du? :) Jag har lite svårt för att stanna på samma ställe, utan hoppar mest runt :p Om du tänker på emmapics så avslutade jag nog den .. Men va f*n Rebecca, nu fick du mig till att bli blogg sugen ;) Jag får nog starta upp den igen :D

FIna hästar du har! :)

kl.

Lite update från oss :)

Gårdagens FF var, som synes, lite spänd, stark och hängande i bettet stundtals.. Blev bättre ju mer jag red och han var faktiskt riktigt härlig och avspänd när vi ridit några varv till, vilket givetvis inte kom med då kameran ramlade i backen lite för många ggr, pallade inte sitta av en 3:e gång :P

Liten film:
http://www.youtube.com/watch?v=I8oQR_ANGhc

Senast ändrad:

Haha ja eller så får de ju helt enkelt dela box :devil: :p

Han är så fin din kille, skulle så gärna se att han kom till ett bra hem!!

Thunder: Ja det får du göra!! You go girl!!

kl.

Hoppade upp och kände lite på Nicke idag, har inte suttit på honom sen i typ juni? (mest för att jag skulle bevisa att det visst gick att galoppera inne i vårt ridhus :P) JÄKLAR vad man får rida den hästen, var helt slut och flåsade som en galning haha! Där får man inget gratis! Men kompisen gör ett jäkla bra jobb med honom, för ganska trevlig är han allt :)

img_1009-3_178411753.jpg

img_1009-8_178411863.jpg

img_1009-7_178411825.jpg

img_1027-1_178411986.jpg

img_1027_178411961.jpg

kl

Vilka fina bilder :)

Nu känns det som jag skulle behöva sanera mina flickor och ta ett par "riktiga" bilder, istf de roliga på lerhögarna :angel:

Bjuder på en bild (tagen den 23 nov) där Märta visar hur man stretchar underhalsen :devil:

MVI_0010_2011122212525.jpg

*kl*

känner mig så oaktiv här hehe!!

Men vi kör på å ikv är det JAN JÖNSSONTRÄNING! woop woop... ska bli skitkul och jag börjar nästan gråta så glad är jag!!!
Han var grym sist och då trodde jag att han bara kom dit den gången men de verkar ha honom där var 4-5:e vecka!! SUPER att kunna varva med vanliga tränaren!!

å så firar jag 7år med mitt finaste hjärtegull idag :love:

n613041961_1620103_8712.jpg

2008 ;) i år är hon klippt... men hon ser typ likadan ut igen ;) det kanske är KALLT PÅ LANDET, ok?! ;)

Haha min ser ut så nu typ. :p Men han får nog behålla det, blir inte svettig å ser ingen anledning till att klippa.

Jag satt och kollade Romance stamtavla lite mer ingående och såg att hon hade bl.a Secreteriat bakom sig. Det är ju lite kul tycker jag. Vad har era hästar för kändisar bakom sig?

Jag kikade runt på olika hästar och ser att väldigt många har bl.a Native Dancer med. Jag har för mig att jag läst någonstans att många hästar som härstammar från Native Dancer lider av svaga anklar? Stämmer det eller?

Det finns kanske en tråd för detta, isåfall sorry.

Jag tror inte min är besläktad med en enda kändis... :p Skulle vara hans pappa då, men han är mest ökänd för att lämna knäppa avkommor.

Jag skulle nog vilja påstå att om inte de flesta, så väldigt väldigt många fullblod har Secratariat ngnstans bakom sig i sina led. Fullbloden som ras är ju linjeavlade och stamboken stängd, då får man den konsekvensen. Likaså har de flesta Godoplhin Arabian och/eller Byerley Turk och/eller Darley Arabian i släkten, de 3 hingstar som räknas som anfäderna till rasen. Fullblodet just pga den stängda stamboken, är ju den mest enkla och tacksammaste (fast samtidigt den lättaste dvs inte så stor utmaning) att släktforska på, då generationerna finns listade hur långt tillbaks som helst!

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?