Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Haha så söt! :)

Min buse blev halt för ett par veckor sedan, troligen pga att han varit sulöm och stått med bakbenen i nån konstig vinkel och därmed överbelastat kotorna (bak). Han är nästan helt bra nu men inte riktigt.
Och självklart så är där helt plötsligt hur många som helst som svarar på min annons och är jätteintresserade :cool:
Så himla typiskt! Men folk verkar inte avskräckta utan några vill komma ändå och kika på honom utan att provrida :)
Hoppas att någon fastnar för min buse, han behöver komma till någon som aktiverar honom lite!

Förresten, nu när ni ändå är inne på att prata om stam och så :) Är det nån som vet nåt om min pålles, han är e: Precocious ue: Shahdji
Har ingen som helst aning om det är nån bra stam eller inte :o

Ingen av de hästarna är ju svenskreggade hästar, Precocious själv har inga starter jag kan hitta, men tittar man lite på deras avkommor så har en del sprungit in en hel del pengar. den främsta efter Precocious, Miss Axell, har sprungit in en halv mille.

mamman själv har ju inte gjort så illa ifrån sig hon heller : )

Senast ändrad:

Det är konstigt att dom inte avlade mer på hans mamma om hon nu var bra, min är ju enda avkomman. Fast det kanske har hänt nåt med henne som satte stopp för fortsatt avel. Eller så avskräckte min buse :p

Tack för infon i alla fall!

morsan dog ju 2008 å SÅ bra var hon inte (bra men inte superduper så folk sliter i henne som avelssto)... kostar ju att föda upp å din var ju ingen stjärna heller... krasst sett...
(ta inte illa upp!!!) :)

nu dog även galoppsport.se för mig så jag kan inte kolla vem som har fött upp, men det kan ju vara någon som bara tagit föl på sin galoppis för att den vill ha ett föl en gång i livet lixom...
skulle min få föl så är det ju därför....

Men vad säger du om min prins :eek: ;):D

Min kille är bättre nu så jag tänkte sätta igång att skritta honom. Han behöver komma ut lite och röra sig på fast underlag, hagarna är ju för tråkiga efter detta eviga regnande!
Hoppas att han snart är igång igen så jag kan få sålt honom.

;)

skönt att han är bättre! Vi har frusna hagar å ridängar nu :( knöggel knöggel

*KL*

Bjuder på en bil på min fröken. Underbart skönt väder ute nu.
380079_10150672434447738_522242737_12094885_392077071_n.jpg

Samtidigt som vi hade Skip Rope (Gusten..) hade vi en Lotus Polare, Muffe:angel:, han var snäll, lite orolig och väldigt långsam.

Lotus pool lämnade super ridhästar. Har länge letat efter unga avkommor till honom, men det har varit omöjligt så nu har jag en med honom som morfar istället ;)

*puffar lite* :angel:

Kan inte fler lägga ut bilder på sina små fullblod? Namn hade också varit kul, här finns säkert några f.d galoppisar som man en gång träffat :D

*puffar lite* :angel:

Kan inte fler lägga ut bilder på sina små fullblod? Namn hade också varit kul, här finns säkert några f.d galoppisar som man en gång träffat :D

Jo då visst går det att ordna;)

Här är min lilla guldklimp:love: ForeCandi född 2007 och han är e: Sunny Candy u: Sunny Fore

304205_2548407114640_1387702995_3049416_844016009_n.jpg

Ingen av de hästarna är ju svenskreggade hästar, Precocious själv har inga starter jag kan hitta,

Precocious importerades av Fru Wettermark som relativt gammal och hade redan flera avkommor i Sverige. Den jag minns så här rent utan att fundera är hon som är mamma till Like her Mother som någon har skrivit om här på Buke. Kommer för mitt liv inte ihåg vad hon heter nu men hon vann i alla fall Malmö Stads Pris.

Så, nu ska jag sätta igång med bokföringen...:angel:

Primo Melody

Senast ändrad:

Ja, och jag har ju min lilla Greve, som du kanske känner igen? Vet iaf att du fotat honom på lite olika TC-event! :)

231165_110793239004507_100002214950997_106273_1704774_n.jpg

Ja er har jag sett in action :)
Måste säga att Greven är en av mina favoriter :D Gillar verkligen den typen av häst!
Jag har förresten bilder på dig från en hopp tävling i Eslöv :)

Också jättefin!!

Jag har fått tillökning i stallet, en gammel tant som förhoppningsvis kan ge mig några föl. Jag ska försöka fixa fram en vettig bild i dagarna :)

Här är Mr Häst
dsc_0464r_109370832.jpg

Jag har försökt beställa bilder av dig med min beställning verkar inte ha kommit fram...

Har du? :confused:
Jag börjar bli något trött på hotmail.. Den spärrar allt utom just virus och annat skit.
"Emma, vi behöver bekräftelse på din bokning till London" Jo men visst :grin:

Möjligt att din beställning har hamnat i skräppost. Jag ska genast kolla :)

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve