Engelsk översättning

M

menkomigen

Hej! Jag planerar att åka till Irland eller England och jobba med hästar under sommaren. Mitt problem är nu att jag inte vet vilken nivå jag rider på "på engelska". Vet någon vad motsvarigheten till LA-MSV dressyr är på engleska termer? Har letat som en galning på nätet min inte hittat nån översättning. Skulle vara evigt tacksam om nån kunde hjälpa mig med detta! Mvh/Amanda

Sv: Engelsk översättning

du får väl skriv arunt det.. jag är inget proffs på eng (Ig-varning:P) men du kan ju skriva typ " i can do the higher schools" eller nåt sånt

Har för mig att engelska motsvarigheten till MSV klass är "Advanced". Skulle bara vilja slänga in lite tips eftersom jag har varit och jobbat i Eng. Be om bild på boende!! De har ofta riktiga ruckel till hästskötarbostäder. Fråga även om mailadress eller liknande till hästskötare som har jobbat där innan eller är där nu. På så vis kan du undvika de värsta ställena :) Hoppas du får en bra sommar! Vill du ha fler tips är det bara att säga till!

Senast ändrad av en moderator:

I Advanced klasser gör man bland annat halvpiruetter.
På Irland har de nog mera krav på att man klarar av att rida hästen framåt i terräng samt vågar hoppa högrre hinder.
Här är den officiella British Dressage tävlings websidan

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 593
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 933
Senast: EmmaW
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
4 067
Senast: lil-sis
·
Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 718
Senast: IngaLena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV