Eng. springer sjukdomar

K

Keya

Är ögonsjukdomar väldigt vanligt för Engelska springer spaniel? Jag har på flera hemsidor hittat texter om fucosidos. Är det någon sorts sjukdom eller är jag helt ute och cyklar? :confused:

Har nyss hittat hit och det verkar som att man får bra svar. Så är det någon som kan svaret på min fråga? :)

//Keya

Sv: Eng. springer sjukdomar

Är ögonsjukdomar väldigt vanligt för Engelska springer spaniel? Jag har på flera hemsidor hittat texter om fucosidos. Är det någon sorts sjukdom eller är jag helt ute och cyklar? :confused:

Har nyss hittat hit och det verkar som att man får bra svar. Så är det någon som kan svaret på min fråga? :)

//Keya

Springerklubben själva anger att just fucosidos har fått för stora proportioner, det är andra hälsoaspekter man bör fokusera på. Läs deras RAS (Rasspecifik Avels Strategi), där hittar du klubbens egen utvärdering av vad man bör tänka på inom rasen.

Springerklubben själva anger att just fucosidos har fått för stora proportioner, det är andra hälsoaspekter man bör fokusera på. Läs deras RAS (Rasspecifik Avels Strategi), där hittar du klubbens egen utvärdering av vad man bör tänka på inom rasen.

Tack för svaret! Jag ska gå in och titta. :)

Är det inte för att man inte har klipp runt öronen som dom får eksem där?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 754
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 228
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka