Eng.fullblodshingstar i avel?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zuzzi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 829

Zuzzi

Trådstartare
Skäll på mig om jag sökte dåligt men hittade ingen tråd som matchade det jag ville åt. Vilka eng.fullblodshingstar finns idag verksamma för avel, godkända? Alla raser.

Eighty Eight Keys
Roven

?

Sv: Eng.fullblodshingstar i avel?

Mr Carrera
Goldmine
Homme d'Honneur

är ihop med de du skrivit de som är godkända för halvblodsavel.

sen finns det några som är godkända för ponnyavel, kommer bara på Green River och Prince River just nu.

och så finns det ännu fler som är godkända för fullblodsavel.

Är inte Malvernico godkänd för halvblod? Eller har de bara struntat i att lösa licens?

Han är godkänd men har inte varit i halvblodsavel sen 2005.

Har du länken till SFAFs hingstkatalog på nätet?
Har slarvat bort länken:(

De va inte fler? De godkända för fullblodsaveln tar väl bara emot fullblodsston?

**KL**
Vad är det för krav på fullblodshingstar i avel? Ser att en del inte har egna meriter så det hade varit spännande att veta hur de bedöms? Kan alla hingstar med hyfsad exteriör och veterinärt godkänd bli godkänd för xx-avel?
U

kolla in en skithäftig sida där man kan skriva in namnet och följa hästen tillbka till 1600-talet;) dom har helt sjuk koll på stammen iaf.
http://www.pedigreequery.com

Fast alla engelska fullblod måste ju ha så långa stammar eftersom stamboken stängdes 1791. Kan man inte spåra ett fullblods hela stam till den stamboken är hästen inte ett renrasigt engelskt fullblod.

Esteban, Goldmine förutom tidigare nämnda hos ASVH.

Eighty Eight Keys, Come Fast, Kanudos, Goldmine, San Quintero, Stravinsky, French Buffet, Homme d Honeur, Blue Talk, Golden Profit, Krius, Malvernico för angloarab (vet inte hur uppdaterad lista).

Eighty Eight Keys, Come Fast, Kanudos, Goldmine, San Quintero, Stravinsky, French Buffet, Homme d Honeur, Blue Talk, Golden Profit, Krius, Malvernico för angloarab (vet inte hur uppdaterad lista).

Listan är inte alls uppdaterad, flera av hingstarna är döda, kastrerade eller exporterade.

Ja, jag hade för mig att den var rätt gammal. Men det är ju en utgångspunkt i alla fall :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 188
Senast: Raderad medlem 149639
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 844
Senast: Puffindog
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: Anon89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka