Eng. Fullblods Hingstar?

cassic_bambi

Trådstartare
Någon som har god koll på Engelska Fullblods hingstar som verkar i avel i dagens läge??

Gärna både för galopp och halvblods avel.

Funderar på att betäcka mitt eng.flbl. sto nästa säsong och letar nu helhjärtat efter hingsten med det och som kan passa mitt sto.

Hon är E: Steve's Friend, U: Rising Sun.

Finns att finna på galoppsport.se , Samantha Sacc.

Hoppas på lite rolig info :D

Sv: Eng. Fullblods Hingstar?

Vill du betäcka med tanke på att få fram en galopphäst så finns några stycken i Sverige att välja på, för ridsport finns inget inom detta landets gränser värt att satsas på!

Eighty Eight Keys gillar jag skarpt. Hade en häst efter honom som var rent fullblod, för grov för att passa på banan, men SNYGG, ingen trodde att det var ett fullblod. Rörde sig super...
I övrigt kan tilläggas att jag bara har fullblod så jag menade ingen negativt med ovanstående, men har mötts av mycket fördomar av "ridhästmänniskor", t ex att fullbloden varken rör sig eller hoppar bra.
Upp till var o en, eller hur.

Det var nog Stravinsky xx, en svart herre från Polen! Mycket tjusig :love: Avkommorna vet jag dessvärre inget om.

ja HAN är toksnygg!
tack för det rätta namnet, ser bara bilden framför mig från ngn hingstkatalog för något år sedan

Har du varit inne och "stulit" bilden på hans hemsida? Det står nämligen att man inte får ta bilder utan lov så jag hoppas du har frågat först.

Kan dessutomn tillägga att bilden är tagen vid Flyinge när han godkändes, och sedan utlagd på ASHV:s sida med alla nygodkända hingstar!

Come Fast xx 1003 är ju inte heller fy skam. Har själv en
3-årig avkomma till honom som jag är nöjd med.

Tack o tack för alla svar!! =D

Jag vet att det finns ett par stycken hyfsade hingstar, vill gärna ha personligatycken om någon varit i kontakt med dem el har avkomma eftre någon som är trevlig!

KISSE: Han har jag tyvärr inte hört så mycket positivt om tyvärr, men kan inte dra mig till minnes att jag haft nå å göra med någon "sådan" häst men jag litar på ditt ord =)! Ska kolla in mer i den saken =D! Absolut det är det, fullbloden är helt klart "min" ras! Det finns ju dom som rör sig mer lr mindre bra, precis som alla andra raser ;)

_carmenzita_ och Görel: Det såg ut att vara en riktig goding =D! Vet ni mer om den herren kanske?

Juvelen: Hur är din häst? gått/går på banan el enbart ridhäst??

Åå det är så kul det här, nog ska jag väl allt hitta en passande pappahäst nog ;D

Jag har en 1 åring efter Come Fast xx 1003.
Mycke trevlig i tempramentet och okomplicerad

njae, Görel är nog mer passande att svara på det :)
Jag vet att han startat dressyr åtminstone upp till Intermediere I, att han sprungit in rätt bra med pengar på banan.
Det visar också att alla fullblod inte har kort trav med flat vägvinnande galopp.
Bra tycker jag att det finns exemplar i varje ras!

San Quintero xx 999 (f. -95, e. Alhijaz xx - Norska xx - Northfields xx

sanquintero_5.jpg

Ja, utan att ha sett honom så står han högst upp på min lista vad det gäller fullblod! :d

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 440
Senast: moonstruck
·
Avel Jag har ett 4 årigt sto halvblod/fullblod e. Fetcher N ee. Feliciano. Hon är ca 164 cm hög. Shainy är en otroligt smart häst med...
Svar
17
· Visningar
2 653
Senast: Görel
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med... 2
Svar
31
· Visningar
5 018
Senast: Nafayette
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 846
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka