Ella-82

Trådstartare
Ska prova ge min dotter Enfamil då hon kräks väldigt mycket. Men min bvc sköterska är på kurs idag. Så jag undrar, ska jag ge henne det rakt av eller skall man blanda det med den vanliga ersättningen? Någon som vet? Dom på Apoteket kunde inte svara på det o det står inget om det på förpakningen.

//Ella

Sv: Enfamil

Börja med 50% enfamil och 50% bröstmjölk/ersättning i några dagar så magen får vänja sig sakta och sen ger du bara Enfamil. Jag hoppas du fått de på recept av barnläkaren, det är snordyrt att köpa utan recept :eek:

Snabbt svarat, tackar!

Då provar jag så. Har inte fått det på recept, men jag tror inte det skall vara några problem om jag skall fortsätta med Enfamilen.

Hur tycker du Enfamilen har funkat?

Vi började med Enfamil när Rasmus var 5 månader, det funkade faktiskt jätte bra och de var så skönt för både honom och oss att slippa allt kräkandes, han var ofta missnöjd och böja dippa på viktkurvan. På 2 veckor med Enfamil gick han upp 300g och vart så mycket nöjdare.

Synd att du inte bor närmare, har 2 burkar kvar du kunde fått annars! En burk på 400g kostar 90kr och med recept får du 2400g för 120 kr!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 914
Senast: lizzie
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 062
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 641
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 134
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?