Energidryck

dressyrteamet

Trådstartare
Hur farligt är det att dricka energidryck som gravid eller om man ammar? tänkte på typ red bull (sockerfria) eller typ den där euroshopper? Jag drack sådant förut, slutade såklart direkt när jag blev gravid. Hatar kaffe så det dricker jag inte. Klarar mig utan energidryck också men jag tänkte hur farligt är det om man skulle dricka typ en i veckan?

Sv: Energidryck

Läste precis på min powerking burk (samma koffeinhalt som redbull) att det inte rekomenderas till diabetiker, gravida, barn eller koffeinkänsliga. Ammande stod det inget om. Har inga barn så jag vet inte hur noga det är med vad man stoppar i sig när man ammar.

nej precis, det står det så därför slutade jag också direkt när jag fick veta att jag var gravid. Funderar dock lite på vad som gäller vid amning.

Nej det är inget man behöver, men jag dricker varken alkohol eller kaffe (varken som gravid eller ogravid) eller dylikt och ibland tycker jag det är gott helt enkelt, men behöver inte ta det ofta, men jag älskar smaken på det, så när sambon köper sin öl, skulle jag vilja festa till det ibland med min energidryck :D Men givetvis inte om det påverkar barnet!

Har sett väldigt många köpa det i buktikerna som har barnvagn med sig, och då började jag fundera på hur farligt det kan vara. För som nämnts ovan så rekomenderas det ju helt inte till gravida, men borde det inte vara lika "farligt" vid amning? eller skiter många i det och köper ändå typ. För som sagt, jag skulle inte köpa om det påverkar.

Senast ändrad:

Det går nog inte över i bröstmjölken, om du inte dricker flera liter.

BVC säger tom nu att det är okej att dricka alkohol i små mängder (just för att man inte ska ta hand om ett barn o vara påverkad, men det går tydligen inte över i mjölken).

Alkohol går över i bröstmjölk, men bara i samma koncentration som man har i blodet, alltså nån promille. Som jag har hört så får bebisen i sig mer alkohol som man ger den en sked a-fil än om man skriver ett göra vin och ammar.
Jag dricker dock varken vin eller har a-fil hemma så jag har inte forskat vidare på det.

En burk nu och då är nog ingen fara. Se till att dricka vatten också så blir det ju lägre koffeinhalt i omlopp :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 815
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar