Energidryck när man ammar/pumpar?

Mirre

Trådstartare
Kan man dricka sådant då? Tänker på power king, red bull och sådana.
Eller går det ut i mjölken? Vill ju inte att lilleman ska få i sig sådant.

Sv: Energidryck när man ammar/pumpar?

Det måste ju bli samma som om man dricker för mycket kaffe, dvs. en väldigt pigg bebis.

Jag förstår inte varför du vill få i dig sådant? Sköt om både dig och bebisen och skippa såna drycker.

Var bara en tanke som slog mig idag.
Men nej, dricker inget sådant nu

Det är dock mindre koffein i ex redbull jämfört med samma mängd kaffe.

Jag tror inte att en 250 ml redbull gör varken från eller till på bebis.

Nej, men pumpar ur så mjölken får han ändå

Tycker mig ha sett på vissa att de ej rekomenderas vid amning..

"Energy drinks are not suitable for caffeine sensitive, expectant mothers or children under 15 years old."

Står det på Batterydrinks hemsida. Det står alltså inget om amning

Sen hittade jag dethär:
The high caffeine content in these drinks can be a concern for breastfed infants. While caffeine, when used in moderation, is generally considered safe for most breastfeeding mothers, some infants can be very sensitive to it. Signs and symptoms of caffeine stimulation in a baby include rapid heart rate, fussiness, and insomnia. While it is true that caffeine may be used clinically in preterm infants to treat neonatal apnea, these babies are closely monitored for adverse effects.

På sidan: http://www.infantrisk.com/content/high-energy-drinks-and-breastfeeding

*kl*
Jag hade nog inte varit så orolig för koffeinet, däremot vet jag inget om det andra innehållet:)

"Du bör helt undvika ginsengprodukter. De är olämpliga när man ammar. Var också försiktig med algprodukter som innehåller mycket jod. Alltför höga doser jod kan vara skadligt."
(visst innehåller vissa energidrycker ginseng iaf:o?)

"Koffein från kaffe och te förs över till barnet via bröstmjölken i så små mängder att det inte skadar barnet. Därför behöver du inte dra ner på kaffe eller te när du ammar."
http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/ammande/

Liknande trådar

Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 513
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
Hemmet Hjulet på min skottkärra börjar bli lite mjukt och jag tänker att det är smart att pumpa innan det blir värre! Testade med ett par enkla...
Svar
19
· Visningar
821
Senast: manda
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat