Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag haft en sån härlig energi! Jag sov precis lagom länge och vaknade när det ljusnade ute. Sedan kunde jag komma igång i min takt. En riktigt skön morgon med andra ord.

Sedan satte jag igång med att röja här hemma, körde en tvättmaskin, plockade ihop kassar till återvinningen och skurade t.o.m. krukor utomhus trots mina köldkänsliga händer. Det gick dock jättebra och alla fingrarna var vid liv när jag var klar. På radion spelades det dessutom bra musik så jag drog upp volymen rejält och rockade sedan loss mitt i städrycket med sång och dans :) . Det var det länge sedan jag gjorde sist. Innan det var lunchdax hann jag också göra ett besök hos hyresvärdens 2 suggor som fick kultingar för några dagar sedan. Det är Linderödssvin så de är prickiga och jättesöta. :love: Mamma gris som bodde närmast dörren blev lite bekymrad när jag gick in i grishuset men hon drog snabbt slutsatsen att jag var ofarlig och la sig ner igen, så jag kunde klappa och gulla med de små.

På eftermiddagen åkte jag till fröken frieser. Idag var det jättesvårt att få henne att koncentrera sig. Hon tycktes ha myror i huvudet. Dessutom gick hon emot handen i halterna så det övade vi på extra mycket idag. Hon stannade förvisso när jag bad om det med sätet men hon la samtidigt tryck på bettet, mer eller mindre. På slutet fick vi till det utan att hon blev hängande i handen.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var ärligt talat inte alls särskilt upplagd för någon ridlektion, även om det skulle vara hopplektion. Jag hade varit uppe sen 4:45...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Operera fast liten chans till förbättring?
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp