Sv: endometrios
Är du klar med barn/vill du ha barn? Jag tänkte om en hysterektomi kunde vara aktuellt för dig om det var det du menade? Det kommer jag göra när jag är äldre och ev har fått barn.
En bekant till mig har gått igenom samma helvete med att då och då bli försatt i klimakterie och därtill IVF-behandling då hon hade svårt att bli gravid. Jag vill inte ha det så om min endo skulle bli värre, förstår att du vill undvika det så långt du kan.
Det var det här som var på tal för mig eftersom jag inte funkar med p-piller, spiral, spruta mm.
Jag vill att de ska ta bort alltihop där nere, försätta mig i klimakteriet för gott istället för att öppna och kika lite och sen ev ge mig sprutor som ger samma effekt som klimakteriet men de vill de inte för det kan tydligen vara skadligt att hamna i klimakteriet för tidigt, jag är 38.
Fast för mig kvittar det, det är skadligt att missbruka smärtstillande också.
Jag ville bli gammal för jag orkar inte med det här längre. Tyvärr räcker modet och orken inte ända fram när det gäller mig och vården![]()
Är du klar med barn/vill du ha barn? Jag tänkte om en hysterektomi kunde vara aktuellt för dig om det var det du menade? Det kommer jag göra när jag är äldre och ev har fått barn.
En bekant till mig har gått igenom samma helvete med att då och då bli försatt i klimakterie och därtill IVF-behandling då hon hade svårt att bli gravid. Jag vill inte ha det så om min endo skulle bli värre, förstår att du vill undvika det så långt du kan.