Endast två skor kvar

O

oasen

Nu har ponnyn jag har hand om under lovet tappat två skor, och inte är det på samma benpar, utan diagonalt, vänster bak och höger fram. Bör man dra bort dessa eller blir det annars att hästen belastar benen ojämnt? Hovslagaren är nämligen i skottland :crazy: Dålig timing.

Kan man rida ändå, på mjukt underlag om hästen känns ok?

Emma.

kan kan man vell.. men det sliter på hästen så jag tycker du skal dra av skorna eller få dit hovslagaren så han sätter på tappskorna eller skor om.. hästen får ojämn gång sliter ojämt på hovarna

Skriver som coscos, man kan ju alltid rida på en häst som har tappat någon sko, men det är absolut inget man bör göra. Jag skulle absolut aldrig sätta mig på en häst som har tappat någon sko. För som sagt det sliter på hästen för att den belastar ju ojämnt . Så dra av de två skorna som sitter kvar eller ring en annan hovslagare.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 952
Senast: Dopy
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 719
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar