En viss färg på utrustningen = otur?

Magica

Trådstartare
Satt och kollade på schabrak färger och matchande ridkläder ex pike. Fastnade för ett helrött schabrak och Go for Gold piken från Hööks i rött. Men då började jag fundera på vilken otur jag haft när jag haft helrött på mig eller hästen! Jag har trillat av, hästen blivit halt, hästen varit hispig eller blivit ordentligt rädd, saker gått fel i stallet mm. Hur är detta möjligt? Är det psykologiskt? Jag har en del utrustning som har röda detaljer men då är det inte samma problem.

Någon annan med liknande erfarenhet eller är jag helt knäpp? Nu är det bara rött som jag har denna erfarenheten av. T om så att jag börjat passa mig för att bära helrött vardags också.

Klassa mig inte som tokig nu tack :-p

Sv: En viss färg på utrustningen = otur?

Jag har fått för mig att det alltid händer ngt när jag har nya saker, kläder eller utrustning. Har därför aldrig det på uteritter, träningar eller tävlingar för det går aldrig bra. Måste inviga nya saker i ridhus eller på ridbana och väldigt lugn ridning (måste ju ha det nån gång) för det händer alltid ngt dåligt. Vet inte hur mkt sanning det ligger i det eller hur mkt som sitter i mitt huvud vet jag inte men kan nämna jätte många tillfällen när det gått åt skogen när jag använt nya grejor...

Haha precis så är jag också :D Efter att ha ramlat av på premiärritten av mina 3 senaste dressyrsadlar tar jag det väldigt chill första gångerna jag rider i nya sadlar. Tävlar även i mina vardagsträns eller iaf mina vardagstyglar för annars går det inte bra alls. Enda fördelen är att mina vardagsträns nu är supersnygga eftersom jag måste använda fintränsen hemma om jag vill rida med dom på tävling:p

Åh va skönt att höra att det inte bara är jag som är lite "vidskeplig"! Har iaf bestämt mig för att INTE köpa något helrött mera :o

Haha, här är en till som är likadan. Det går alltid åt skogen när man har nya saker! Sen är ju min häst lite "känslig" för förändringar men jag tycker att ett grönt schabrak istället för ett rött inte är så stor skillnad på :P

Asså, detta med nya saker kan jag nog också känna igen mig i nu när jag tänker efter :o dock inte när det gäller hästgrejer (då det mesta är nytt då jag skaffade hästen för 9 månader sedan så det mesta är nytt). men när det ex gäller nya örhängen och halsband mm. Då går det fel en hel del...:crazy: Usch jag e nog tokig iaf... :eek:

Använder ofta rött eller vinrött kanske inte räknas, har det som grundfärg i min hästgarderob och har inte märkt något.
Kan inte komma ihåg vilka färger jag använt när trista saker hänt, alla möjliga troligen.

Jag har lite samma tänk när det gäller ny utrustning, kan aldrig ha helt ny utrustning på tävling t.ex, det känns bara... fel.:angel:

När det gäller färg på kläder så är nog vitt en otursfärg.. sedan jag köpte en vit piké för några år sedan, och sen samma dag som den invigdes så hamnade lillhunden i knipa med en av hästarna vilket slutade i totalt mosat vovvebakben och en tripp till djurakuten i ilfart..
Så den vita pikén var mer röd vid dagens slut, och jag vågade helt ärligt aldrig använda den igen..:crazy:

hahahahahaha ja precis ;) tokiga på ett roligt sätt ;)

Jag är likadan, speciellt med en specifik röd tröja, som jag haft på mig många gånger när jag ramlat av. Däribland den gången jag bröt armen.
Efter att jag bröt armen i den vågar jag inte ha rött på mig när jag rider, och tröjan får jag inte ha på mig alls.
Jag får inte ens slänga den, för jag är rädd att oturen sätter sig i en annan tröja då :angel:

Nu sitter ju lixom oturen i just den där röda tröjan, och då vet jag var jag har oturen :idea:

Ja, jag inser hur galen jag låter :rofl:

Nä, jag har nog ingen liknande erfarenhet vad jag kommer på med utrustning.
Däremot har jag lärt mig den hårda vägen att aldrig åka till stallet utan att ha ätit innan/ha med pengar för att kunna köpa något. För så gott som alltid när jag åkt dit utan att ha ätit innan, utan pengar och utan matsäck, så slutar det med en tripp till klinik, lååång väntan på veterinär etc. :crazy:

precis som att när man för första gången glömmer höet så får hästarna vänta 7 timmar extra på vet :/. och när man tar med sig sällskaps shettisen så finns det ingen plats att ha henne så hon får stå utanför sjuka hästens box, i 7 timmar. utan ngt att tugga på, i stekhet sommar värme. + kan inte ens beta då hon haft fång... det var inget lyckat veterinär besök...

Haha, oj, det har jag aldrig tänkt på :D

Däremot testar jag alltid nya saker i lugn och ro. Skulle aldrig använda något nytt på träning/tävling eller vid tillfälle som inte passar att mixtra. Om det nu inte är ex schabrak nummer femtioelva av samma modell som funkat bra i hundra år innan typ.

Haha jag kan inte ens ha ett nytt schabrak eller nya strumpor på t ex tävling eller träning. ALLT måste vara invigt under ordnade förhållanden :)

Jag är likadan, speciellt med en specifik röd tröja, som jag haft på mig många gånger när jag ramlat av. Däribland den gången jag bröt armen.
Efter att jag bröt armen i den vågar jag inte ha rött på mig när jag rider, och tröjan får jag inte ha på mig alls.
Jag får inte ens slänga den, för jag är rädd att oturen sätter sig i en annan tröja då :angel:

Nu sitter ju lixom oturen i just den där röda tröjan, och då vet jag var jag har oturen :idea:

Ja, jag inser hur galen jag låter :rofl:

lika galen som mig då :rofl:

den där attans röda färgen :o

Haha jag kan inte ens ha ett nytt schabrak eller nya strumpor på t ex tävling eller träning. ALLT måste vara invigt under ordnade förhållanden :)

jag inviger också all utrustning hemma först, inte tävlings kavajen dock(provar den bara ca 50 ggr i väntan på nästa tävling :p)

man måste ju vara 100% säker på att allt passar under ritten :banana:.
men hade jag provridit kavajen innan så hade jag dock vetat att den blev tok varm och klibbig bara efter 5min skritt. och tävlings ridbyxorna som verkade sitta bra kasade ner i skoningen(inget annat).. nästa gång ska jag provrida även tävlings kläder :p... grannarna blir väll lite fundersamma när jag skrittar ut fullt tävlings klädd :rofl:

Senast ändrad:

Liknande trådar

L
Utrustning Jag har precis köpt en kolsvart häst, inte ett enda färgat hårstrå på kroppen. Jag har köpt sadel och allt det där i läder, även några...
Svar
11
· Visningar
4 301
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Jag har precis rensat ut det sista efter Pinky som togs bort för 3,5 år sedan nu. Täcken som till en början sparade för att ha åt...
2
Svar
26
· Visningar
2 352
Senast: majabergman
·
W
Utrustning Har vi äntligen plockat i ordning på skåpet i stallet :banana: Fick faktiskt plats med sakerna även om man fick stapla lite och så...
2
Svar
23
· Visningar
2 356
Senast: wingil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar