Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som rider på lätt till medelsvår nivå, hur lägger ni upp en vanlig vecka vad gäller träningar, uteridning, osv? Vore kul att se hur en vanlig vecka ser ut för era hästar
Vad intressant det är att läsa om era träningsupplägg. Ni som inte tränar dressyr två dagar i rad respektive ni som faktiskt gör det, hur motiverar ni det? Att hästen blir uttråkad, att det sliter på dem? Att ni vill förstärka det som ni gjorde dagen innan genom att träna igen?
Vad intressant det är att läsa om era träningsupplägg. Ni som inte tränar dressyr två dagar i rad respektive ni som faktiskt gör det, hur motiverar ni det? Att hästen blir uttråkad, att det sliter på dem? Att ni vill förstärka det som ni gjorde dagen innan genom att träna igen?
Jag kan vid enstaka tillfällen rida träning och dagen efter köra en snabb repetition på banan, om det varit något moment som strulat. Har allt däremot gått bra så ser jag ingen anledning utan vill ge muskler och ligament en chans att återhämta sig efter ett träningspass. Jag brukar inte vara så sugen på att gå på gympapass två dagar i rad utan återhämtning.Vad intressant det är att läsa om era träningsupplägg. Ni som inte tränar dressyr två dagar i rad respektive ni som faktiskt gör det, hur motiverar ni det? Att hästen blir uttråkad, att det sliter på dem? Att ni vill förstärka det som ni gjorde dagen innan genom att träna igen?
Jag gör lite olika, rider jag dressyr två dagar i rad beror det på att det är något som inte kändes bra dagen innan och att jag vill ge mig på problemet igen, om det inte handlar om att hon känns trött, då rider jag inte två dagar i rad. Har hon varit fin och med på noterna rider jag inte dressyr dagen efter utan gör något annat.Vad intressant det är att läsa om era träningsupplägg. Ni som inte tränar dressyr två dagar i rad respektive ni som faktiskt gör det, hur motiverar ni det? Att hästen blir uttråkad, att det sliter på dem? Att ni vill förstärka det som ni gjorde dagen innan genom att träna igen?