En underbar hund.

D

dannilall

Detta är en kolteckning av Unda Marina Mefisto. Den är gjord av Susanne Lindeborg som jobbar som djursjukvårdare på Strömsholms hästsjukhus, efter ett foto av Toni Hermansson
Mefisto var min hund i 3 år. Tyvärr fick jag ge bort honom när han blev fullpälsad då blev det för varmt för honom i lägenheten. Nu hade jag tur och kunde ge honom till min far som bor i Jämtland på en gård. Där fick han ett underbart liv med pappas jakthund Ante. Mefisto fick avlivas 02. Han blev 13 år gammal.
IMG_0028.jpg

Sv: En underbar hund.

Jo du det var en hel del år sedan. Träffade honom flera gånger efter att han flyttat till pappa. Snacka om en hund som blev bortskämd.
98 klagade pappa på att Fisse började höra illa, men jag kom mycket snabbt underfund med att så var inte fallet. Satt i trädgården och solade och Fisse låg vid mina fötter, Anne, pappas fru, var i köket och förberedde käk. Plötsligt hörs ett svagt pling från micron och borta var Fisse. Det gick i 190 in till köket, så var det med hans dåliga hörsel.

Sv: En underbar hund.

:love: :love: Du beskriver det så bra, han hörde bara ibland. Framförallt sedan han blivit könsmogen. Då såg man ofta hans lilla vita rumpa skumpa bort. Men herregud vad älskad han var.

Liknande trådar

Övr. Hund Det var en helt vanlig lördag eftermiddag. Vilda (min friska och aktiva tik på 9 år) mådde bra som vanligt och vi lekte söka godis i vår...
2
Svar
27
· Visningar
8 374
Senast: madde_84
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 970
Senast: Lotus
·
Övr. Hund Vi har idag avlivat våran hamilton tik. Hon blev bara 4 år. Hon var en underbar hund men totalt uppstressad jämnt. Vi har testat allt...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: islands_lover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama