En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom mensen igång, med tillhörande mensvärk dvs ryggont deluxe :yuck: Justerar datum.
@lilleknodd2: tog bort dig från listan ;)
@iebm: tar även bort dig, som oxå hoppat över till sommartråden :heart

- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Zvinto - ÄL 3/12, BIM runt 18/12. Försök 11, andra barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 3/12, BIM ca 18/12. 11e försöket. Inga barn.
- Hedblomster, ÄL 14/12, BIM 29/12. Försök 9, 6e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Ingela_S - ÄL ca 18/12, BIM ca 30/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 19/12 BIM 2/1. Försök 3 med barn nr 2.
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- maybebaby - ÄL ca 28/12, BIM ca 11/1. 5:e försöket, första barnet.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17

- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Zvinto - ÄL 3/12, BIM runt 18/12. Försök 11, andra barnet
- Hedblomster, ÄL 14/12, BIM 29/12. Försök 9, 6e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Ingela_S - ÄL ca 18/12, BIM ca 30/12 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 19/12 BIM 2/1. Försök 3 med barn nr 2.
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- maybebaby - ÄL ca 28/12, BIM ca 11/1. 5:e försöket, första barnet.
KarinStarfighter, Äl ca 1/1 BIM ca 15/1. 12e försöket. Inga barn.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17[/QUOTE]

Efter ett missfall den 23 november i vecka 8 hoppas jag på att det kan ha tagit sig. ÄL i onsdags tror jag och mensen beräknas komma på julafton. Hoppas inte den kommer :nailbiting:

Jag väntar och längtar. Ca en vecka till BIM, jag ser just nu ingen anledning till att det skulle ha tagit sig nu när det inte gjort det innan :down: Hade hoppats på att det skulle ha tagit sig på första försöket och att vi skulle ha fått berätta nu i jul... Kommer antagligen ta ett tidigt test på lördag för att veta inför nyår.

JAG HAR ÄGGLOSSNING?!!
Grattis! Bara att köra på då. :p

Själv är jag på cykeldag 21 och väntar på mensen. Inga förhoppningar om att det skulle tagit sig den här gången (heller), har inte använt ÄL-test men tycker inte jag haft några ÄL-symptom, även om jag bara brukar få lite ömma bröst. Det har i alla fall uteblivit. Beroende på de höga mjölkhormonhalterna? Ska ringa till kliniken och höra hur vi ligger till i kötiden efter helgerna.

Grattis! Bara att köra på då. :p

Själv är jag på cykeldag 21 och väntar på mensen. Inga förhoppningar om att det skulle tagit sig den här gången (heller), har inte använt ÄL-test men tycker inte jag haft några ÄL-symptom, även om jag bara brukar få lite ömma bröst. Det har i alla fall uteblivit. Beroende på de höga mjölkhormonhalterna? Ska ringa till kliniken och höra hur vi ligger till i kötiden efter helgerna.
Nu vet jag inte din historik, men har du oregelbundnen ÄL?

Snart dags för ÄL, typ på nyår. Tur att mannen är ledig! ;)
Därefter har vi första besöket i utredningen, tror det är 8 Jan. Just nu famlar jag mellan att det känns helt okej till att typ få panik. Tänk om jag får en dom att det aldrig kommer bli några barn till att det blir IVF och att jag kommer må piss under tiden. Åh, vad jobbigt det känns. Tyvärr känns det inte som att jag kan prata med mannen så mkt. Han är liksom mer; nu är det som det är och vi kan inte göra så mkt åt det innan vi vet vad som är fel, vilket han ju iofs har rätt i.

Jag trodde det skulle gå lätt att bli med barn, men tji fick jag.

Snart dags för ÄL, typ på nyår. Tur att mannen är ledig! ;)
Därefter har vi första besöket i utredningen, tror det är 8 Jan. Just nu famlar jag mellan att det känns helt okej till att typ få panik. Tänk om jag får en dom att det aldrig kommer bli några barn till att det blir IVF och att jag kommer må piss under tiden. Åh, vad jobbigt det känns. Tyvärr känns det inte som att jag kan prata med mannen så mkt. Han är liksom mer; nu är det som det är och vi kan inte göra så mkt åt det innan vi vet vad som är fel, vilket han ju iofs har rätt i.

Jag trodde det skulle gå lätt att bli med barn, men tji fick jag.
Oj vad jag känner igen dina tankar. Både ville få hjälp med ivf och inte, ville att de skulle hitta en förklaring men ändå inte. Var livrädd att må dåligt under ivf'n men mådd helt ok.
Hoppas utredningen går bra.

Nu vet jag inte din historik, men har du oregelbundnen ÄL?

De månader jag testat att äl varit positivt på CL-dag 11-17, så lite oregelbunden kanske. Har dock inte testat sen vi skickade in pappren för utredning. Fick ta om blodprovet då det första visade på hög nivå av mjölkhormon. Av vad jag lyckats läsa mig till så kan det störa äl tror jag.

Fick brev från landstinget idag att de samarbetar med två privata kliniker så vi kommer få en tid till nån av de privata istället. Ska vara inom ramen för vårdgarantin, så det borde bli i januari nån gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 514
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka