En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 246
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

hej.han är e.zulak ee.kulak u.El misriya ue.Shahin

Hej. väntar ocså föl till sommaren en senis kommer inte förrän i slutet på juni. Korsning kallblodstravare/Arab. Hon har alltså gått nu ca: 170 dygn och det syns och käns. Ska bli spännande och se hur den korsning blir. :bump:

Hej. väntar ocså föl till sommaren en senis kommer inte förrän i slutet på juni. Korsning kallblodstravare/Arab. Hon har alltså gått nu ca: 170 dygn och det syns och käns. Ska bli spännande och se hur den korsning blir. :bump:

den korsningen kan nog bli riktigt fin =) min kompis har en sån korsning som är helt underbar. läcker att se på å underbar i huvet har fått precis de den skuulle av mamma och den den skulle av pappa =9 jätte läcker tjej... lycka till

Han är fin! Min kompis har en valack som är efter Shahin =) Hoppas du får fina föl.

Hade tänkt lägga in bilder på min tjockis, men länken funkar inte så jag tar bort inlägget ändå...

Senast ändrad:

Går på små rosa moln nu:love:
Fölis var riktigt vild ikväll, sparkade så det studsade mot örat,och under magen vid virveln puttade det också:love:
Pendlade igen och det var fortfarande hingst.:bump::D

Härligt!!:bump::bump:

Ska också pendla om min, det var jättelängesen! Det har visat hingst samtliga gånger, få se vad det blir nu ( i morrn)

Jag har ett Looping-sto dräktig med Silvermoon. Älskar Looping, rörliga, kanon-inställing (min har gjort så rätt allting) har haft en innan, den hade ALLA rätt, dressyr och hoppmässigt. Ska bli kul, kommer förhoppningsvis i mitten av maj

Det var ett tag sedan jag var inne. Min Looping-unge är på 242 dagar nu och sparkas. De la Gardis på 200 men den har jag inte känt än.

Ursäkta min okunskap, vem är Silvermoon? När kommer den?

Har lagt ut juver- och magbilder på Nettan, dock ingen helbild, kommer senare.

Har du tänkt på om det är beroende på om det är hingst eller stoföl hon bär på?

Det där blir jag lite nyfiken på :angel: Hon var märkbart irriterad och trött igår o drog med benen mot magen o stampade runt. Men senare under kvällen lugnade det sig. Det var visserligen när hon åt och hade druckit vatten men så har hon inte uppfört sig tidigare. Sista 3 fölen hon fått är ston o då hände inget (vad jag vet). :o

Ungefär så håller min på vissa kvällar/em vid matdags. Man ser hela henne hoppa till emellanåt, precis som hon får en spark, och blir irriterad. Det ska bli intressant att se vad det är för vilde som kommer ut, är så säker på att det är en hingst. Första önskan var ju ett sto, men bara den är frisk så.

Första önskan var ju ett sto, men bara den är frisk så.

Tänker precis likadant, helst vill jag ju ha ett sto men bara allt går bra o det inte händer mamma häst något så kan jag leva med att det tittar ut en frisk grabb! :D sen blir det nog på't igen i så fall.... :p

Jilly mår bara fint :)

Nu är hon smått förtjust i nya boxgrannen istället *puckad*

Idag var vi ute och red och hon galopperar på i full fart och har inte fattat att hon är högdräktig ännu :p

Jolie och jag hoppade terrängbana i skogen, det var fullt ös medvetslös :rofl: hon har inte heller förstått att hon är dräktig tror jag :D

Åh, är det mamman eller pappan som är kallblod till din häst? Vilken stam? :D

Jag tror jag har känt sparkar nu! Har som vanligt tappat bort räkningen på vilken dag det är, men hon ska ha 19:e april.

Jag frågar igen, var känner ni sparkarna bäst? :)

Det är mamma som är kallblod e.Leik Kivik u. Ösby junga mf. Toddy. pappa Arab Cross heter han e. Granit u. Cosmetyca mf. Rusazcie.

Jag tycker att jag känner mest rörelser strax framför virvlen lite nedåt berår lite på hur långt gånget. Hennes förra föl va en riktig vilde i magen så jag var övertygad om att det var en hingst och lika dant när den kom ut, ett jätte stort huvud och långa ben men inte då ett sto va det :bump:( hon finns på annons på buke, kallblod, bild på en 2 åring med kälke bakom). så denna gång är jag lite osäker det är rörelser min inte lika mycket än men o andra sidan har hon en stund kvar.:)

Åh, Toddy är morfar till två av våra hästar också, och det ena är stoet som är dräktigt. Kul! :)

Har du någon bild på din häst?

Ah, men det är ungefär där jag har känt, och igår buffade det lite. Jag fick sambon att känna också och han var lite skeptisk till en början, men sen kände även han.

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.