Angel
Trådstartare
Jag och sambon funderar seriöst på att skaffa en till katt. Har idag en ragdoll hane (kastrat) som helt klart visat att han vill ha en kompis. Var kattvakt åt en kompis katter för ett tag sen och han var helt överlycklig att ha andra katter här. Det vi fungerar lite på är vilken ras vi vill ha. Vi är supernöjda med vår Ragdoll, han är helt fantastisk och det absolut vänligaste man kan tänka sig men det är ingen knäkatt och jag skulle gärna vilja ha en ras som är lite mer benägen att vilja ligga och mysa i knät och inte bara sitta bredvid.
Rent praktiskt vore det även bra med en aningen mindre katt (eller i alla fall smidigare som faktiskt kan klättra/hoppa lite) så vi slipper smälla upp en till sitthylla på balkongen då det skulle bli lite för trångt. Ska även vara en ras som är lämplig som innekatt men behöver inte vara superslö då vi har rätt så mycket utrymme men bor i ett område där jag inte är bekväm med att ha djur ute själva.
Några förslag på en vänlig, lite smidigare kattras som har lite större "mysbehov"?
Rent praktiskt vore det även bra med en aningen mindre katt (eller i alla fall smidigare som faktiskt kan klättra/hoppa lite) så vi slipper smälla upp en till sitthylla på balkongen då det skulle bli lite för trångt. Ska även vara en ras som är lämplig som innekatt men behöver inte vara superslö då vi har rätt så mycket utrymme men bor i ett område där jag inte är bekväm med att ha djur ute själva.
Några förslag på en vänlig, lite smidigare kattras som har lite större "mysbehov"?