En stark och en svag sida. vad kan man göra??

R

Reginn

Jag er nog inte den ända som har en stark sida och en mindre bra.det har nog många. men jag undrar om man kan jämnställa siderna jag är mycket starkare i högersida:)men jag tycker det kanske skulle vara bra att ha lätt för båda för det blir ju så att när jag är starkare i höger så går min häst också bätte i höger och då inte så bra i vänster.

så om någon vet något man kan göra skulle jag bli tacksam:D

Sv: En stark och en svag sida. vad kan man göra??

Hej!
Här är några tips.
Vänd på grepen/spaden när du mockar, så att du håller den åt "fel" håll.

Fyller du vattenkar med hinkar kan du hälla i lite mer vatten i hinken du bär med den svagare armen. (om du bär två, annars bär du ju bara i den svagaste)

Träna med hantlar (eller vad som helst med tyngd), träna svaga sidan mer.

Hoppa hopprep. Variera med att hoppa på båda fötterna och den svaga.

Lös ett korsord med "fel" hand! Kanske inte blir starkare, men hjälper nog till att bli mer liksidig ändå.

Hoppas du tyckte något tips var användbart!

Mvh
Annelie

Sv: En stark och en svag sida. vad kan man göra??

Du har fått jättebra tips av Annelie. En grej som hjälpt mig en del är att yoga. På yogan får vi alltid träna båda sidorna. Men jag håller med dig, det är så himla svårt. I början kändes det som att jag var sned då jag satt rakt. Ingen kroppsuppfattning alls :mad:

OA

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka