En stallägares dröm...

Sv: En stallägares dröm...

Ja precis, ge både föräldrarna och tjejen beröm, det kommer att uppskattas, speciellt om du säger vad som är bra, till exempel hela den listan du radade upp i ursprungsinlägget.
Tahoi(Som tycker beröm är bra:))

Vad roligt!

Vi har en likadan här. Det är verkligen jätteskönt att ha en självgående person som sköter sig.

Jag har faktiskt berättat för hennes pappa hur duktig hon är och hur nöjd jag är med henne.

Vad härligt!

Jag har också en jättebra inackordering- heja pixietail!
Brukar ofta berömma min medryttare som är helt igenom magisk, och säga hur lycklig min häst är med henne, att hon är en stjärna som alltid ställer upp och att hon är guld värd för mig. Hon blir alltid glad, och jag vet att jag reagerade likadant när jag var medryttare för några år sedan. Mer beröm åt folket!

Tack till allihop för uppmuntrande ord och kommentarer!:bow:

Jag hoppas att tråden kan inge lite hopp åt de stallägare som, liksom jag, haft en del oflyt med hyresgäster och tappat gnistan:laugh:
Vi har ju haft rätt många trådar på temat stallägare versus hyresgäster och det blir ju för det mesta allt negativt vi tar upp där så detta kan väl ge lite balans i debatten:bump:

Det låter som en bra tjej. Klart att du ska berömma henne och berätta för föräldrarna om hur bra det fungerar.

Ungefär sådana är alla hyresgästerna i det stall jag har min häst inackorderad.;) De som inte har varit sådana har antingen blivit vräkta (en familj) eller flyttat frivilligt (en familj).

Edit: Stallägarna är toppen också.

Jag har sån lust att ringa föräldrarna och berömma dem för att de har en sån duktig dotter men då tror de väl att man har en skruv lös!:D Man blir bara så löjligt glad av att äntligen ha hittat "rätt" hyresgäst och får ngn slag bekräftelse på att man inte är helt galen och har orimliga, krångliga regler och rutiner:banana:

Men gör det:bump:! Det är få saker som kan göra en tonåring så glad. Vi får mest höra en massa skit om hur ouppfostrade vi är :crazy: Vi dras alltid över en kam och det är jag otroligt trött på. Bra att vettiga ungar får uppmärksamhet :D

Ditt inlägg gjorde mig riktigt riktigt glad. Genuint positiv tråd, så härligt.

Klart du kan berömma och föralldel gärna föräldrarna också! Det är ju inte ofta man som förälder får höra att man gjort nåt bra så det är säkert välkommet.

Personligen kommer jag aldrig att glömma när min dotters lärare ringde hem en kväll.

Så fort jag hörde vem det var blev jag på helspänn, -"hjälp, vad har hänt nu?...men då säger människan att hon bara ville tala om vilken härlig unge jag har! Att hon sprider glädje i klassen och är så positiv (vilket ju inte var lika uppenbart hemmavid). Jag gick på moln i minst en vecka och blir fortv. glad när jag tänker på det, nu flera år senare.

Som sagt, ös på!

Absolut, glömma kan alla göra emellanåt men det är ok så länge man inte glömmer var och varannan dag eller glömmer mkt viktiga saker som att stänga grinden till hagen och liknande.

Jag är impad över hur en såpass ung tjej klarar ansvaret så bra och som är så mån om sin häst. Här är det inte tävling och skryt inför kompisarna som gäller utan det är ett geniunt intresse. Trodde att såna ungar var "utdöda" numera!

Ja det var väl på tiden att du hittade en vettig, verkligen på tiden!
Ja, då är det bara min tur att hitta en lika vettig till "mitt" lilla stall på gården, minsan inte det enklaste.....!

Eller så ger vi oss ut på jakt efter en luddig liten kompis till pålle:laugh:! Efter helgen i Gbg så tror jag att K är redo för en egen ponny:angel:

Man kan kanske äntligen få chansen att ge beröm åt hyresgäster?:)

Har en ny hyresgäst i mitt stall, efter en ganska lång tid av hopplösa inhyrda:( - och jäntan är fantastisk!:bump:

Hon är 14 år och klarar det som fullvuxna personer inte fixat under ett par års tid;

Stänga stalldörrar
Stänga boxdörrar
Inte släppa in fel hästar i fel boxar
Släcker efter sig i stallet
Sitter inte upp mitt ibland våra parkerade bilar och lämnar pallen så att man backar över den...
Fylla på vatten i hagen utan att ngn ska påminna om det
Hålla bädden i boxen ren och fin
Ha egna idéer och önskemål och genomföra dessa smidigt och praktisk utan en massa skitsnack och surande
Ta väl hand om sin häst
Komma till stallet varje dag
M m

Hon är en liten pärla den här tjejen helt enkelt! Hur kan man vara så klok och bara 14 år? Hon tar hand om sin häst på ett fantastiskt sätt, i ur och skur. Har föräldrar som ställer upp och hämtar/lämnar varje dag. Ville själv mocka sin box trots att möjligheten till helinack fanns. Klarar att hålla de regler som är uppsatta utan gnäll, har egna idéer och vet vad hon vill med sin häst men genomför dessa på ett praktiskt sätt som inte på något sätt stör rutinerna i stallet.

Jag har sån lust att ringa föräldrarna och berömma dem för att de har en sån duktig dotter men då tror de väl att man har en skruv lös!:D Man blir bara så löjligt glad av att äntligen ha hittat "rätt" hyresgäst och får ngn slag bekräftelse på att man inte är helt galen och har orimliga, krångliga regler och rutiner:banana:

Inte kommer föräldrarna att tro att du har en skruv lös, det finns väl inget i världen som vi föräldrar är så villiga att ta emot som beröm av våra barn. För vi vet ju hur rätt folk har - och det de säger inte på minsta sätt är en överdrift. Så beröm inte bara här.

Fast det är bra skönt att få läsa beröm om inackoderingar/stallägare här på Buke.

Själv har jag en fantastisk medryttare. Dyker upp med lagom frekvens och sköter allt så väl.

Hälsning Maja

Ja nu hoppas jag bara att jag också kan hitta en lika duktig medryttare:crazy: Har letat i ett halvår utan att hitta "den rätta"!

Men, jag trodde ju inte att det fanns hyresgäster som den jag har nu förut heller så det finns kanske hopp även om en duktig medryttare:)

Det är samma här, fast med medryttare. Har tidigare haft äldre som det inte fungerat med, och har nu en 14-årig tjej som är så otroligt duktig. Ställer upp, hjälper till, och klarar av min krågliga häst utan problem. Inget gnäll och tjafs utan snarare tvärtom är hon väldigt ödmjuk och visar hänsyn till andra.

Fjortisar är bäst :)

Eller så ger vi oss ut på jakt efter en luddig liten kompis till pålle:laugh:! Efter helgen i Gbg så tror jag att K är redo för en egen ponny:angel:

Hahahaha, ja jo visst ellerhur!!!?? Han hade ungefär blivit helt tokig på mig om jag kommit hem med en liten lurvig sak till honom, hahaha! Inte en till!!!!!!! hade han sagt och sett ut såhär: :eek::eek::eek: :cool:
Men visst så lite som han är med mig i stallet så kan jag kanske införskaffa utan att tala om det :devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 818
Senast: Fiorano
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 342
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV