En skojjig sak

Jag har också en hanne med 8/9 Ocikat - nu är bara frågan hur man ska fortsätta. Egentligen är väl Oci en blandning av Siames och Aby!? Borde kanske ha gått den vägen istället.

Hur länge är de dräktiga?

Just nu väldigt länge eftersom scripten inte fungerar som de ska.. Men det burkar väl vara 3-5 dagar... Har ju själv inte vart medlem där så länge... Jag tror jag har fått dit alla svenskar på ett eller annat sätt, av de som sitter där om inte de så har jag iafl tipsat de som tipsade dem :rofl:

Kikade på kisse men det blir lite mkt jobb med färg/päls mm. Tack ivf!! :)

Här är jag: 3587

Fick mina tre första kullar idag.

Och lyckades få fram 2 renrasiga européer av 12 kattungar :p

Men så är det två mixed-breeds som ändå har 9/9 europeiskt korthår... Jag som är urkass på färg och vitfläckighet, har väl gått på en nit DÄR. Men jag tyckte det var rätt kul ändå. Jag ska försöka få tag på någon enfärgad hona någonstans ifrån, så jag kan komma ifrån vitfläckigheten... Då är det LITE lättare...

Även om jag är ganska stolt över S*Alegni's First Lady och S*Alegni's Mr Niceguy. :bump:

Är inte heller så hajj på det här med färger... Fick min första renrasiga inatt.. Inte så konstigt med tanke på att hanen är renrasig och honan är 8/9... En britt blev det och några 8-9/10 bärare av britt :)

Oh yes! Jag mejlade websidebossen och bad henne kolla på Shy Boy o Fonzie... så nu fick jag även Shy Boy godkänd som Europé. I övrigt, så är ju ett par av Mixed Breedarna intressanta för flera raser... Britt, American shorthair, American wirehair och Munchkin. Hoppas att man kan bli av med några av kattungarna, så att man kan spara någon av europébarnen till någon kull o sedan sälja vidare... Ser spännande ut i alla fall. Men det där med utställningar verkar dödfött. Jag har ställt ut Piero på flera... Och inte fått nåt... O inte kan man gå in o kolla på nån utställning hur det går heller... Fattar inte riktigt det där.

Letar efter en avelshane som ska vara 8/9 bengal. Du hade väl en sådan? Men jag hittar den tyvärr inte, skulle du kunna skicka ett meddelande till mig på Felinity om du ser han? :)

Hittar honom inte men jag har kontakt med en annan svensk som har en 8/9:a det enda som saknas är färgen tror jag..
kattens id är #15762

Jag har också hittat dit kolla in "tjelvar" #4217 jag försöker få fram American Shorthair.

Hm Jag har en långhårig hona NLP summer in winter #638

ej till salu dock....men du kan ju få en unge.

/KT

Renrasiga i första kullen!? :eek:
En annan är inte ens i närheten, men så kan jag ju heller absolut ingenting om kattavel. :smirk:

Jihu! Jag har fått en helt renrasig kull med britter :) :love:

Modig Korn's Zerum
British Shorthair, white
female

Modig Korn's Lajka
British Shorthair, white
female

Modig Korn's Blixten
British Shorthair, black mackerel tabby and white bicolor
male

Modig Korn's Breton
male

Modig Korn's Milla My
female

Nu har jag fått en kull med 3st, en blå spotted tabby, en svart spotted tabby och en blue mackerel tabby. Vet inte om jag ska sälja de eller inte, det lutar åt en försäljning. Har 8/9 Britter lev klara det enda de saknar är runda ögon.
Och så har jag fått en kull 7st satinbärare. Är nog bärare av blåfärg också. *Håller på att kolla de medans jag skriver*....

En långhårig blev det också :) Och en till!

Jag kollade mer noga på en av mina ungar och hittade en som är 9/9 California Spangled och 9/9 Sokoke! :) DEN behåller jag!

Har blivit lite bengal freak nu... Fick en kull med solida svara (pappan är solid blå) den enda honan är 9/9 Bengal 8/9 Nevada M...? och 7/9 av jätte många raser... Det som gör henne till en icke bengal är färgen, och den kan väl inte vara så svår att fixa :D
Så jag sprang och köpte en 8/9 Bengal och en renrasig Bengal ($500)

Hennes brorsor ska säljas, de kommer nog kunna lämna blåa ungar efter sig...

Vadå tretton är väl inte mkt :crazy: Har många fler *s* se till att de hamnar i sheltret då.. Eller sälj för billiga priser...

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 542
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 122
Senast: Johanna1988
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 713
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka