En skitfråga...

S

soma

Hur många gånger bajsar era hundar?

Wilton bajsar typ 3 gånger varje promenad (i alla fall morgon och kväll) - så man kan liksom aldrig gå ut med en påse. Minst 2 och då måste jag "dubbelplocka".

Frågan är om det är åldern eller något annat...:confused: han är ju 14 mån nu och det känns som att han inte har tid och "bajsa färdigt" utan måste vidare och lukta på nästa fläck. Dessutom verkar han inte ha riktigt koll - ganska ofta lyfter han benet och står och bajsar :eek: Klart att det bara kommer en liten klutt då... Detta har han gjort från och till hela tiden.

Är det vanligt att hundar inte riktigt har koll på skiteriet?

Sv: En skitfråga...

Haha, jag ser bilden framfor mig av honom nar han lyfter benet och sa kommer det helt plotsligt en bajs i stallet. Han kanske inte har riktigt koll pa vad som ar vad? :rofl:

Min tjej bajsar ungefar 3-4 ggr per dag. Oftast tva ganger pa morgonen, forsta rastningen ar "den storsta mangden". Sedan brukar hon ga ut igen efter en timme och bajsa igen (ibland bajsar hon tva ggr per tur, och da blir det alltid felberakning med bajspasarna).

Hon ar punktlig nar det kommer till bajsandet. Det ar alltid pa morgonen, runt lunchtid och sedan ett langt hopp till kvallen. Pa EM bajsar hon aldrig.

Fast jag kanner igen mig om att bli distraherad nar hon bajsar. Da avbryts det direkt, och hon springer och sma-bajsar. Inte sa kul nar det fastnar en liten bajs dar bakom. Jaklarns vad hon skriker! Later som att hon haller pa att do och sedan kommer hon rusande till mig sa att jag ska "torka".... :crazy:

Min 2 åriga tik bajsar 2 gånger per dag. i bland 3
morgon o midda o kväll.
Beror väl på vad de äter för foder

Ca 4 gånger per dag skulle jag tro att mina gör det.

2-3 gånger per dag.
Första mellan kl 7-8, nästa nån gång vid 12-13 och sen sista allt mellan 16-21. Sällan det kommer när vi tar sista kissrundan oftast tidigare. Nån av två sista kan hoppas över beror på om hon ätit dåligt som hon gör ibland.

Oftast så är det en gång om dagen, kan bli två gånger.

*kl*

Min hund bajsar tre gånger per dag. Morgon, förmiddag och sista kvällsrundan.. Slår aldrig fel! :D

Mina gör ifrån sig två till tre ggr om dagen.. Oftast två!:)

Sigge-pudel gör det i princip varje gång han går på promenad vilket är ca 3 ggr om dagen. :) Han kan även gå ut och in själv i trädgården när vi är hemma och ibland hittar man en liten hög där också. :p

Men sen har han fri tillgång på sitt torrfoder så han äter ju därmed på väldigt oregelbundna tider.

Den ena bajsar oftast en till två rejäla lass per dag medan den andre går o småbajsar tre till fyra ggr ungefär

Med fodret ja ger dom nu bajsar dom två gånger var ungerfär om dan!
om dom inte hetsqat varandra å äta mer ä n de borde och de händer ibland eller om dom fått vanlig mat då bajsar dom oxå mer

Jo det ser väldigt lustigt ut när han lyfter benet och bajsar... :rofl:

:rofl: det måste se ganska kul ut!
Jag känner igen beteendet lite, min bajsar kanske 3 gånger per dag men kissa har hon inte tid med. Hon hinner aldrig klart förren hon måste iväg och lukta runt lite, oftast går hon och nosar och kissar samtidigt.

Just nu kanske två gånger per dag. I vissa fall tre..men han går för tillfället på bantningsfoder så jag tror det beror på det. När vi slutar med bantningsfoder hoppas jag det går ner till en gång per dag.

Min grabb skiter nog 3-4ggr per dag. Morgon, middag, kväll.. Varav ibland två ggr på morgonkvisten:p

Hahaha.. Läste precis genom hela tråden och insåg vilken intressant tråd du har startar! Undra om man kan få ut någon bra statistik på detta?:idea: Kanske hur många gånger per ras i genomsnitt? :D
Sorry.. kunde inte låta bli, tycker det är en väldigt rolig tråd!

Min hund brukar ställa sig i kiss-ställning och sen bajsa då han är stressad, jag har ingen aning om varför, kanske är att de bestämmer i sista sekund att bajsa istället för att kissa, annars så kanske dom är både bajs och kissnödiga men vet inte riktigt vad dom ska börja med :D

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 276
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 786
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
312
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka