En skänk från ovan?

parfymflaska

Trådstartare
Jag hörde i en p3-podd att man sa "som en skänk från ovan", jag har alltid trott att det heter "som ett skänk från ovan". Men en googling visar versionen med "en" på synonym.se. Hur är det egentligen?
Mvh, språkpolis som vill ha rätt ;)

Min världsbild rasar nu :arghh: Nåja, tack vare er slipper jag göra bort mig i fortsättningen iaf :o Märkligt det där hur man kan få för sig något så tvärsäkert och ha så tvärfel!

"ett stänk från ovan" är ju mera logiskt än att en skänk dyker ned från himlen :)

Min världsbild rasar nu :arghh: Nåja, tack vare er slipper jag göra bort mig i fortsättningen iaf :o Märkligt det där hur man kan få för sig något så tvärsäkert och ha så tvärfel!
Du är inte helt ensam, "ett skänk från ovan" gav 1220 träffar på google :)

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 493
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För någon som alltid velat vara anonym, som inte velat ta plats och som knappt vågat göra sin röst hörd. Som alltid levt i skuggan av...
Svar
8
· Visningar
1 319
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
606
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?