S
Stenmagi
Min granne har två små shettisar och den ena av dessa små bushästarna rymmer regelbundet hem till mig och mina hästar. De bor cirka 200 m bort ifrån mig och i somras så bodde den ponnyn som rymmer i mitt stall så jag antar att han vill "hem" till sina gamla kompisar när han rymmer. Det hela är dock ganska så farligt eftersom att han måste korsa en starkt trafikerad 70 väg när han ska hem till mig och hittills har han haft änglavakt då jag alltid tittat ut genom fönstret eller varit nere i stallet när han kommit springades. Ett par gånger har han dessutom lyckats dra med sig sin shettiskompis.
Min granne har en mycket bra hage de går i med ordentligt med el men ändå så rymmer han. Hon har rakat honom på bogen samt satt en kedja i grimman men ingenting verkar hjälpa.
Jag har verkligen inga tips till henne, har aldrig varit med om en sådan rymmare. Har ni några tips på vad man kan göra?
Min granne har en mycket bra hage de går i med ordentligt med el men ändå så rymmer han. Hon har rakat honom på bogen samt satt en kedja i grimman men ingenting verkar hjälpa.
Jag har verkligen inga tips till henne, har aldrig varit med om en sådan rymmare. Har ni några tips på vad man kan göra?