En optimistisk tråd :D

D

dream reality

Jag kom bara och tänka på en sak och var på skrivhumör så varning för onödig tråd :D

Jo, min pålle är halt och har stått en vecka nu, ärligt talat rör det mig inte i ryggen, efter en hel hög med hästar som folk blåst mig på, inte funkat tillsammans med. Har jag nu hittat den rätta. Och efter en vecka får den in en pinne i ena benet i hagen, ingen livshotande direkt. Hon blir bra igen om nån vecka, och ja, innan jag skaffade häst så tänkte jag ofta på hur hemskt det måste vara att ha en häst som blev halt och fick stå länge. Men jag tycker faktiskt inte att det är så hemskt :) Det är ju samma underbara häst som möter mig varje morgon i stallet, och om en månad eller så kan jag börja rida henne igen.

Alla andra i stallet verkar dock helt "Åh stackars dig" "Gud vad tråkigt" osv osv... Visst, en bättre start kunde man ju fått, men vaddå? Jag har hela livet på mig med den här hästen! :banana: Jag har inte bråttom!

// En optimistisk dream reality som äntligen hittat sin drömponny :D:love::bump:

Sv: En optimistisk tråd :D

hehe, skön inställning ändå. Hästen väntar ju ;)
Men lite tråkigt känns det la kanske ändå att inte kunna rida ?

Grattis och all lycka till:banana::banana:

Bra för din häst att du har denna inställning då slappnar den av och mår bättre. Så blir ni gladare båda två också. Båda blir nöjda av att se varandra både du och din häst. Hästen känner ju av stämningar så det är bra att du är harmonisk.
:):):)

Liiiite tråkigt är det ju klart, men som sagt, inte sååå tråkigt som jag trodde att det skulle vara :D

Ja fortsätt tänk positivt :D

Och om du skulle bli negativ någon dag så tänk då lite på mig som har en häst som stått sen första maj och fortfarande inte är frisk så kommer du genast känna dig bättre ;)

Kul att du har hittat en drömhäst och hoppas det går bra i fortsättningen! :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästvård Förlåt på förhand för långt inlägg! Kort om min häst: D-ponny, 23 år, tunn och muskelfattig men frisk för övrigt innan detta. För ca 2...
Svar
17
· Visningar
1 881
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om...
2
Svar
22
· Visningar
5 345
Senast: exotic
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar