En ny valp från danmark:):)

Varmblod90

Trådstartare
På söndag ska vi hämta en ny collie valp, en hane, som vi ska hämta från danmark:banana: Tuvärr vet jag inte hur jag lägger in bilder för då hade jag lagt in en på hnm:( Men så länge kan ni gå in på www.otteys.com han finns på förstasidan om ni skrolla ner lite:D Det ska bli sååå kul att få hem hnm, men jag får tuvärr stanna hemma med dem andra hundarna:p
Ngn mer här som hämtat sin hund från ett annat land? Skulle vara kul om ni ville berätta om den.:rofl:

Ras:
Ålder när du hämtade den:
Ålder nu:
Bild:
Övrigt:

:bump: :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: En ny valp från danmark:):)

Vad gulligt med en ny liten valpis :)

Du vet väl att du måste ansöka om dispens hos Jordbruksverket för att ta in en valp från Danmark till Sverige (har för mig det kostar 700 spänn), detta för att man inte kan fåt till en godkänd vaccination mot Rabies (med titar etc).
Läs gärna om bestämmelserna här:
http://www.sjv.se/amnesomraden/djur...ochkattungar.4.12b498610561aa51d08000256.html
Du måste ju ha hundpass, den ska avmaskas mot dvärgbandmask av veterinär plus lite andra saker att tänka på..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: En ny valp från danmark:):)

Vad gulligt med en ny liten valpis :)

Du vet väl att du måste ansöka om dispens hos Jordbruksverket för att ta in en valp från Danmark till Sverige (har för mig det kostar 700 spänn), detta för att man inte kan fåt till en godkänd vaccination mot Rabies (med titar etc).
Läs gärna om bestämmelserna här:
http://www.sjv.se/amnesomraden/djur...ochkattungar.4.12b498610561aa51d08000256.html
Du måste ju ha hundpass, den ska avmaskas mot dvärgbandmask av veterinär plus lite andra saker att tänka på..

Ja då självklart, det har mamma redan fixat:D ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 774
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 813
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp