Sv: En ny hund...?
*kl*
Oj här har det regnat in förslag...!
Härligt.
Pumah: Jag gillar verkligen utseendet på den lurvtussen, men som du skriver, om du tyckte den var för krävande så är den nog det för mig också. Söker en sällskapshund i första hand.
Cillamuffins: Den där såg intressant ut! (Vad den nu hette...
) Aldrig hört talas om tidigare så jag ska läsa på lite om den innan jag beslutar mig för om den hamnar på intresselistan eller inte.
Portugisisk vattenhund ska man nog verkligen vilja arbeta med för att ha va?
När det gäller klös så efterlyser jag nog snarare humor. Ingen terrier. Spaniel kan jag tänka mig. Men helst en vallhund, dock inte med så starka drag att den måste få valla regelbundet för att må bra.
Ako: Jag har varit inne lite på
cocker, både engelsk och amerikansk. Jag känner dock att jag vill... prova på nåt nytt? Har haft cavalier tidigare och det är en kanonras, men kändes ändå inte som "min" ras.
Tindrande:
Den har ju VERKLIGEN utseendet för sig. Berätta gärna mer om din hund, går bra att ta via PM också om du vill.
Japanese chin? För små, för intryckta nosar.
Malteser? För liten.
Kromfohrländer? (för lite päls kanske?) Intressant ras! Men gärna lite mer lurv. Hamnar på "kanskelistan".
Phalene? Varken phalene eller papillion är intressanta.
Dvärgschnauzern åker bort pga trimningen, det är inte min typ av hund och ärligt talat gillar jag inte utseendet på dem.
Schnauzer eller Riesenschnauzer hade dock varit intressanta om jag letat efter något större och lite mer krävande.
Shetland sheepdog är jättefina och förmodligen kanonbra hundar. Dock har jag fått intrycket av att det är väldigt försiktiga och det känns helt enkelt inte som en ras för mig.
Bichon frisé går bort pga pälsen och den vansinnigt fula trimningen de ska ha för att ställas ut.
Affenpincher. Söker något lite lurvigare. Och ja, dess utseende är onekligen... speciellt.
Hunden jag söker får gärna vara mild till sättet, men även frimodig, framåt och med lite hyss i rockärmen.
Jag ska se mig om efter kennlar i närheten som har tibetansk terrier, bichon havanais och även c.c. powder puff och fråga lite fint om man får göra studiebesök.