En ny hund...?

Sv: En ny hund...?

Har ett par förslag som jag inte tror har nämnts i tråden:

Dvärgschnauzer.
Tollare.

Två (håriga ;)) raser, arbetsvilliga, fint lynne (de jag träffat) och roliga på många sätt.

Engelsk cocker, förstås! Samma rasgrupp som golden, liten, lurvig, glad, gullig, med på det mesta etc, etc.

Lycka till med vad det än blir! Följde dig o Billie, oönskar all lycka till med såväl Loka som den blivande kompisen!!

*kn*

Jag vet om en jätte bra chines chrested kennel!:angel:
Super hunden för dig låter det som!

Shetlands sheepdog

Fast nu vill jag ha en liten sällskapshund. Gärna lite lurvig.
Passar in, kanske mer hårig än lurvig men, men..
Det ska vara en frisk ras, inget osunt avlande och helst med få rasbundna sjukdomar.
Nja, sjukdomar har de ju, men man får välja uppfödare som verkligen avlar på rena individer, så minimerar man riskerna
Helst ingen terrier, hellre en mild och sprallig hund. Gärna så pass kvick i roten att man kan tävla lite lydnad, agility, spåra osv utan att behöva "pinka i motvind" på BK:n. :p
Är verkligen ingen terrier, perfekt att träna och tävla med, mild och sprallig stämmer jättebra.
Robust nog att leka tafatt med Loka och följa med ut i skogen heldagar ibland.
Hänger med så mkt ni vill, lär nog orka mer än du gör.

Är intresserad av att ställa ut, alltså ingen pudel, friserandet blir för mycket för mig.
Bada, föna, borsta och trimmar tassar/öron är ok. Men ingen "bollformning".
Bada, föna och borsta, sen är den perfekt

AFFENPINSCHER, gå in och titta lite på den, lurvig, kvadratisk, pigg, alert, trogen, rolig och inte en var mans hund. Föds ca 50 valpar år i sverige. Ca 27-30 mankhöjd.

Jag har nyss köpt mig en sån liten valp och det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det för länge sedan.

*kl*

Oj här har det regnat in förslag...! :) Härligt.

Pumah: Jag gillar verkligen utseendet på den lurvtussen, men som du skriver, om du tyckte den var för krävande så är den nog det för mig också. Söker en sällskapshund i första hand.

Cillamuffins: Den där såg intressant ut! (Vad den nu hette... :p) Aldrig hört talas om tidigare så jag ska läsa på lite om den innan jag beslutar mig för om den hamnar på intresselistan eller inte.
Portugisisk vattenhund ska man nog verkligen vilja arbeta med för att ha va?

När det gäller klös så efterlyser jag nog snarare humor. Ingen terrier. Spaniel kan jag tänka mig. Men helst en vallhund, dock inte med så starka drag att den måste få valla regelbundet för att må bra.

Ako: Jag har varit inne lite på cocker, både engelsk och amerikansk. Jag känner dock att jag vill... prova på nåt nytt? Har haft cavalier tidigare och det är en kanonras, men kändes ändå inte som "min" ras.

Tindrande: :love: Den har ju VERKLIGEN utseendet för sig. Berätta gärna mer om din hund, går bra att ta via PM också om du vill.

Japanese chin? För små, för intryckta nosar.

Malteser? För liten.

Kromfohrländer? (för lite päls kanske?) Intressant ras! Men gärna lite mer lurv. Hamnar på "kanskelistan".

Phalene? Varken phalene eller papillion är intressanta.

Dvärgschnauzern åker bort pga trimningen, det är inte min typ av hund och ärligt talat gillar jag inte utseendet på dem. :o Schnauzer eller Riesenschnauzer hade dock varit intressanta om jag letat efter något större och lite mer krävande.

Shetland sheepdog är jättefina och förmodligen kanonbra hundar. Dock har jag fått intrycket av att det är väldigt försiktiga och det känns helt enkelt inte som en ras för mig.

Bichon frisé går bort pga pälsen och den vansinnigt fula trimningen de ska ha för att ställas ut.

Affenpincher. Söker något lite lurvigare. Och ja, dess utseende är onekligen... speciellt. :D

Hunden jag söker får gärna vara mild till sättet, men även frimodig, framåt och med lite hyss i rockärmen.

Jag ska se mig om efter kennlar i närheten som har tibetansk terrier, bichon havanais och även c.c. powder puff och fråga lite fint om man får göra studiebesök.

Senast ändrad:

En Pom då :love::love:
Jag har verkligen fått upp ögonen för dena ras kommer att Imp min första från Finland i sommar =)

Ronja%20070709%20liten.jpg

Lilla%20skutt%20061030%20stor.jpg

Pomeroy%20Earth%20Wind%20And%20Fire.jpg

Finns inte många exemplar av hund som är Billie-glada... :D

GOS verkar intressant men är även den lite för stor.

Liknande trådar

Övr. Hund Då min hund väldigt hastigt och traumatiskt dog för snart två veckor sedan har mitt liv förändrats något väldigt. Hon var ingen lätt och...
Svar
6
· Visningar
1 449
Övr. Hund Moaha...! Såna här trådar är roliga, man vet aldrig vad man får höra. :angel: Iaf, jag sitter nu och klurar inför framtiden då jag...
Svar
19
· Visningar
1 478
Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
5 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Oklar sårskada?! Hjälp
  • Världscupen 2024/2025

Omröstningar