Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Orkar inte läsa igenom hela tråden..
Mina förslag:
Coton de tular (super trevliga tussar!)
Japansk spets (ska inte vara skälliga trots spets)
Alltså i princip alla riktigt lurviga små sällskapshundar kräver jue endel pälsvård om man ska ställa ut de..
Du, har du kollat nåt på rasen Löwchen?
Eller Pudel kanske?
Åååh, jag vara bara tvungen, är på jävligt humör ikväll
Vad otrevligt sagt, vad skulle det vara bra för??
Förstår ditt dilemma, har också sökt länge efter nåt litet och lurvigt som skulle kunna komplettera mina jaktgolden, något lite mindre krävande med ändå en ras som är pigg och alert - men absolut inte skällig. Har tyvärr inte hittat nåt än...
Åh tack, väldigt snällt. :smirk:
Jag tycker inte lejonklippningen är snygg och eftersom jag är intresserad av utställning vill jag inte ha en hund som måste trimmas på knepigt vis, därför räknas också pudel ut. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit detta i tråden nu.
Jag är ute efter en sällskapshund eftersom jag redan har en brukshund (rätt intelligent sådan också). Jag vet av tidigare erfarenhet att jag två brukshundar blir för mycket för mig.
Ber om ursäkt för att jag missat utställningsintresset, jag trodde att du nobbade bara för att utställningsklippning var ful. Sen så funderar ju jag på om du egentligen vill ha en ny hund? Det är ju inget som riktigt duger samt att det hela tiden är utseendet som gör att du dissar de flesta raser. Kanske bättre att vänta ut din gamla och skaffa en ny bruksras när den är borta. Bara en reflektion, inget elakt menat (det där med smartheten hos Löwchen var ett skämt), när man dissar i princip alla förslag så brukar man i grunden inte vara så intresserad alls.
Jag vet vad du letar efter för ras! Men jag tror inte att den är uppfunnen ännu Jag letar också efter en sådan... Jag skulle vilja ha en och bara ställa ut
Släthårig foxterrier kom jag fram till till slut. Men det är både en terrier och defentivit inte lurvig. Så den föll den med... Annars... Nej kommer inte på något. Kan vi inte åka på Hund 2007 ihop och kolla? Seriöst letande i rasmontrar... Vi kanske kan bli kär?