En ny hund...?

Sv: En ny hund...?

Finns inte många exemplar av hund som är Billie-glada... :D

GOS verkar intressant men är även den lite för stor.

Näe, som du beskrev henne så var hon ju minst sagt glad ;):D

Synd att PON:en är för stor, annars en riktigt trevlig hund!!
Löwchen då?
Liten, förjäkla söt och verkar vara rolig att träna :)
(Står själv mellan PON och Löwchen som nästa hund)!

Måste lägga in en ny bild på mammas puff...

Photo_48259_681419.JPG

Moki

:love:

(Lugnt Liten :D)

Petit Brabaqon? Dom kanske är lite för små? Och för fula? :devil::love:
Annars tycker jag dom verkar väldigt vakna och alerta. Har dock aldrig sett någon tävla lydnad med en sån... hmmm...
Dom jag har träffat har i alla fall varit lugna men med glimten i ögat, eller hur jag ska säga. Väldigt lättlärda på småhundsvis (mkt hopp och studs och snurra runt i cirklar av upphetsning inför den annalkande korvbiten) och väldigt vääääldigt söta:)
Men det är klart... Dom har ju ett aningens speciellt utseende.
det är väl en såndär ras som man antingen älskar eller hatar.

FUL ??? :devil: Min lilla tik's sjælvførtroende ær på topp efter alla " åh herre gud så søt" kommentarer

Enormt söt. Men hur är det med naken hundarna och puffarna. Har inte de bekymmer med tandlossning, eller har jag hört helt fel?

Nakenhundarna har vissa tandproblem (lossning) men puffen har det inte. De delar inte anlag för tänder, tassar och päls (om jag inte minns helt galet fel).

"Nackdelen" med den är ju att om man har intresse av att ta kull någon dag så måste man vara beredd på att ta nakisarna också eftersom de kommer både ock i samma kullar.

Men du, den var ju jäkligt söt;) Var det den du tyckte var för "klen"? Hur stor (liten) är den? Hurdan är den i sättet?

Nja, den är ju ganska fin i stommen. Ungefär som pudeln. Till sättet passar det bra att beskriva den som "cirkushund". Mammas valp var reserverad och försiktig i början men är nu väldigt öppen, älskar folk, ska hälsa på alla och är fruktansvärt charmig.

Moki är 5 mån och väger nu 6kg. Helst ska de ligga runt 4kg enligt morsan. Är lite osäker på det själv. 4kg låter väldigt litet.

Slår ett slag för ungersk Pumi. Liten, lurvig, postivt, sprallig, läraktig. :banana:
Eller kanske Puli kan vara ett alternativ, fast deras utställningsfrilla är så ful.
Båda är ursprunligen vallhundar.

pumin har ju en del problem med aggressivitet, och det finns få (om ens någon) hanar som inte är kastrerade och tävlar på lite högre nivå.

de tibetanska terriers jag har träffat har varit väldigt mycket terrier trots att de är vallhundar. ettriga och skälliga och har inte riktigt kommit överens med andra hundar.

kineserna verkar mycket försiktiga, speciellt i nya miljöer. om du tycker att shelties är mesiga tror jag inte att kineserna passar sådär jättebra. de saknar lite jävlaranamma (nu kommer kinesmobben att bita mig ;))

Nä ingen Pumi.

Alltså, om man tittar på de raser jag fastnat för...

Bichon havanais
Niki%203.10.04.jpg

Tibetansk terrier
gordon.jpg

Och C.C. Powder Puff
powderpuff.jpg

Så har samtliga något gemensamt? Det är denna typ av hund jag är intresserad av.

Dock ej mindre, så som shih tzu, lhasa apso eller malteser.

kineserna verkar mycket försiktiga, speciellt i nya miljöer. om du tycker att shelties är mesiga tror jag inte att kineserna passar sådär jättebra. de saknar lite jävlaranamma (nu kommer kinesmobben att bita mig ;))

Skillnaden, så som jag uppfattar den, mellan shelties och puffarna är att sheltien står blygt bredvid och tittar på medan puffen skuttar fram och ska vara med.

Sen springer säkert båda om man skriker "buu" riktigt högt.. :D

En Pumi kanske?
Blir cirka 33-50 cm i mankhöjd, är lurviga, fäller mycket lite och är allergivänliga. En kompis till mig har en sådan, den är otroligt lättlärd (är ju en sorts vallhund från början), de tränar både det ena och det andra med den.

Den kanske varit uppe i tråden redan, men ville föreslå den iallafall.
Hittade ett par kennelsidor, så du kan se hur de ser ut om du inte vet redan:
http://www.borgarmarkenspumi.se/
http://www.pumi.se/

:)

Kooiker har varit på min intresselista länge men faller nu eftersom den är lite mer krävande än vad jag söker samt inte särskilt lurvig. Men en dag så. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Då min hund väldigt hastigt och traumatiskt dog för snart två veckor sedan har mitt liv förändrats något väldigt. Hon var ingen lätt och...
Svar
6
· Visningar
1 449
Övr. Hund Moaha...! Såna här trådar är roliga, man vet aldrig vad man får höra. :angel: Iaf, jag sitter nu och klurar inför framtiden då jag...
Svar
19
· Visningar
1 478
Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
5 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka