En ny hund...?

Sv: En ny hund...?

Himmel så fort det går...

Hon ser att bli väldigt lätt och fin i typen. Ingen vaggande rokokobyrå direkt. ;)

Nej och det är just vad som är meningen...

Hon ska ju tränas/tävlas i det mesta, sedan om tiden finns och intresset från hunden så ska vi försöka oss på räddning ...

Men Cavaliererna har väl väldigt mycket sjukdomar?
Jag skulle inte säga att de har väldigt mycket sjukdomar. Kennel ansluten till SCKCS kollar att alla avelsdjur är UA i fråga om hjärta, knän och ögon.
Hjärtat är väl det som gör att många backar men jag har inte än stött på någon cavalier som haft problem av det. Då har jag haft minst ett 20-tal omkring mig de senaste 15 åren.
Min egna blir 11 i mars och är fortfarande frisk som en nötkärna. Dock opererad för flera år sedan pga patella luxation på ena knät.

Senast ändrad av en moderator:

Löwchen? Vet inte nåt om dem men de ser fräsiga ut :p
Inte tillräckligt robusta kanske..

Åhh, så glad min sambo skulle bli om jag skaffade en till :D

För liten, den räcker ju knappt över fotknölarna. :p

STORLEK/VIKT:
Mankhöjd: Hanhundar 21-25 cm Tikar 20-23 cm. Vikt: Vikten skall vara mellan 3-4 kg

Dessutom
Vill man ta med hunden i skog och mark har maltsern inga problem att hänga med, men en hund i full utställningspäls behöver i så fall papiljotteras eller kläs i overall.

Liknande trådar

Övr. Hund Då min hund väldigt hastigt och traumatiskt dog för snart två veckor sedan har mitt liv förändrats något väldigt. Hon var ingen lätt och...
Svar
6
· Visningar
1 449
Övr. Hund Moaha...! Såna här trådar är roliga, man vet aldrig vad man får höra. :angel: Iaf, jag sitter nu och klurar inför framtiden då jag...
Svar
19
· Visningar
1 478
Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
5 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka