En ny bukebebis

Sv: En ny bukebebis

Han blev 5 veckor idag :) Jag hämtar honom som strax över 9 v gammal, för vi är bortresta över julen då han blir leveransklar. Vill ju inte resa omkring överallt under hans första vecka hos oss, utan då vill jag vara hemma och bara lära känna honom, och låta honom vänja sig vid min son och dom två andra hundarna i huset.

Jag kan lägga upp en bild imorgon, nu ska jag precis hoppa i säng!

Hon är hemma!

Sovit en stund, men så kunde jag inte somna tack vare snarkande sambo. Så upp och valpkissa!

Men vilket oväsen hon för, jag skrattar på mig samtidigt som jag har lust att strypa henne :D

Kanske bara min som är verbal?

Skitsöt liten tjej, svansen går i 200 knyck!

brakaliten.jpg

Här är monstret! :love:

FY 17 så söt hon är!!

Men alltså, har ni från samma kull eller?

Vill se meeer valpbilder!:love::bump::bump:

Lite knapplån.

Bara så alla vet så har jag första tjing på Aliides hund när hon ledsnar på den. :angel::D

Oj jag trodde att man så gott som hade slutat göra örontatueringar? finns det någon speciell anledning till att ni (el uppfödaren) valde att tatuering istället för chip?

Av vad jag sett så verkar fortfarande bruksuppfödarna, om man nu ska generalisera litegrann, tatuera i ganska stor utsträckning.

Fast jag har inte frågat varför, så det vet jag inte. Jag föredrar chip faktiskt, tatueringen är så himla ful.

att det blev tatuering och inte chip berodde helt på att uppfödaren erfarenhet av chip är att dom vandrar mer som regel än undantag:)

Okej :) Ja, alla har olika anledningar för sina olika val!

Jag har precis raka motsatsen, så då väljer jag alltid chip istället. Men i slutändan är nog inte det ena bättre än det andra. Vissa chip vandrar, och en del tatueringar flyter ut rätt så fort. På en av våra Schäfrar kunde man dock läsa tatueringen fram till 8 års ålder ungefär.

kl

Men varför tejpas öronen:confused:
De är väl bara en 8-9 veckor!

Vad mycket färg de har, riktigt fina:love:

Oj jag trodde att man så gott som hade slutat göra örontatueringar? finns det någon speciell anledning till att ni (el uppfödaren) valde att tatuering istället för chip?

Jakthundarna taueras också oftast, så de vid jakt-/viltspårsprov inte behöver fixa fram med chipläsare och om hunden vid praktisk jakt kommer på villovägar så kan folk som hittar den snabbt se numret och söka på det.

Ok, det hade jag ingen aning om men min har ju chip. Katterna är chippade alla tre men de tejpades inte. Katter har kanske bättre läkkött:o det där såg felstavat ut:D men jag vet inte hur det stavas heller:D

*kl*
ny bildbomb:angel:
på studiebesök hos mina föräldrar
100_0073.jpg

100_0081.jpg

äh... får återkomma om en stund.. photobucket är ju segare än segast:crazy:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 199
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 874
Senast: Otherside
·
Hundträning Eftersom jag går med kryckor och helst inte ska belasta foten alls, har den fixerad i en ortos som jag ska bära dygnet runt och tyvärr...
2
Svar
22
· Visningar
1 973
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka