En liten tår i ögat..

Sv: En liten tår i ögat..

Kan meddela att jag inte bara fick en tår i ögat. Stackarns hundar :cry:

Det är verkligen hemskt hur djuren "behandlas" eller inte behandlas rättare sagt. Att dom bara kan lämna sina familjemedlemmar... det är ju nästan som att:
- Äh, jag har så många barn det gör inget om jag förlorar ett...
Det känns lite så. Jag skulle bli helt tokig om jag lämnade mina katter i detta fall. Skulle inte kunna leva med mig själv...

Skulle nog vilja påstå att man inte kan resonera som så att folk har lämnat sina djur med vilje, men att det finns ett hemskt stort antal hemlösa hundar, och en massa hundar som folk har i sin trädgård för att avskräcka inrottstjuvar osv. Så de som verkligen var familjemedlemmar kom nog med.

De som inte kom med kan man ju inte säga blev lämnade heller, eftersom säkert många flydde i panik, och "lämnade" både barn och mänsklig famlij för att rädda sitt eget skinn.

MEN; USA kommer inte att kunna fortsätta i samma anda de gjort innan, nu syns alla de promblem de tryckt under ytan...

Gud vad hemskt människor behandlar djur. USA har verkligen fått sitt smutsiga byk visat. Hur kunde de lämna dem sådär bara??!! Och alla hemlösa djur......

Hundar är ju ganska bra på att klara sig själva ändå... men en annan sak också. Jag vet inte om usa är som sverige som har massa keldjur i var och vartannat hem. Men i så fall är det ju katter och kaniner också... Akvarier.. Burfåglar..
Och Hästar!

Ja, vill inte en tänka på de djur som inte kunde komma loss, eller blev befriade... Typ hästar... Man kan ju hoppas att detta var mer centralt, och att de inte höll så pass stora djur där. :cool:

Ja verkligen och jag hoppas det inte bara är önsketänkande att de tar om hand de hundar och andra djur som de nu hittar efter stormen.....

Allmänt!
Fr a till dom som genast passar på att angripa USA.

Har ni förstått vidden av vad som hände? 1000 (cirka) människor dog p g av orkanen. Det om något borde väl ge en indikation om hur förhållandena var?

Skulle djuren haft bättre förutsättningar i andra länder?
En skillnad i förutsättningar är, att vi i norden har mer ordnat när det gäller husdjur, men redan söder om Danmark är det vanligt med lösdrivande hundar. Just sådana som verkade finnas på dom flesta bilderna.

LIA

Ja då är det ju inte bara usa som skulle behöva bättre lagar :smirk:

Visst det är jättesynd om hundarna, inte tal om nått annat.

Men, dom lever ju iaf.
Alla dom människor som har dött, alla barn som blivit föräldralösa..

Och trots allt, ett djur är ett djur, det går att ersätta. Ett barn eller männska kan man aldrig ersätta så jag tror nog att dom i första hand tänkte på att rädda sig själva och sina familjemedlemmar.

tolka det som ni vill, jag älskar djur men sätter människan före i situationer som denna.

Nej men gud!!! Stackars hundar!!:(:(:cry:

Hoppas sånna där sjurorganisationsgrejjer tar hand om dem snart!:(

det finns en film från 11 september 2001 på den sidan också. En film som jag tycker är ganska fin att se(till skillnad från Katrina-filmen, stackars djur:(). Det tar en stund medans den laddas.
En tribut till alla duktiga hundar som deltog i räddningsarbetet.
http://www.forpitssake.org/SAR1.html

Senast ändrad av en moderator:

Tungt!Mkt tungt att leva med att så här är det...

I alla katastrofer så glömmer vi djuren...

Förstår nog att man i första hand räddar sina barn...
Men efterverkninger av en katastrof är ju tragiska, speciellt när djur drabbas...de som blir över, liksom.../Tolly

(Kollade på bilderna utan musik först, sen insåg jag att jag kanske skulle sätta igång högtalarna och OJ vilken effekt det blev.)

Många tårar i dessa ögon också ! :cry:

Hoppas de som fortograferade hjälpte de värst utsatta små älsklingarna.

Mathatma Ghandis citat är nedskrivet !! :bow:

Senast ändrad:

Hmm, läste inte hela tråden inna jag svarade..

Måste således tillägga att vi kan för 17 inte anklaga någon för att djuren har det som de har det?! Herregud, människor har dött, det fanns instängda människor som dog också.
Och ingen av hundarna såg ut att vara i en direkt livshotande situation, och just nu har de nog andra proriteringar i USA än att samla ihop herrelösa hundar (som antagligen var herrelösa redan innan Katrina.)

Visst är det synd om dem och det blir EXTRA synd om dem när det framställs så här. Men vem finns det att anklaga?

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: Sol
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 883
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama