En liten kort fråga om utställning..

I

Instant

Jag vill ställa ut min hund på en lite inoff. utställning på länets kennelklubb.

Vart måste jag vara medlem?! :crazy:

Sv: En liten kort fråga om utställning..

Tack för svaret!

Hur får jag tag på SKK:s tresidiga blankett? :crazy:

Den tresidiga måste beställas hem från skk, då man inte kan skriva ut karbonpapper...

Okej, tack! :)

Hur mycket kostar det att beställa dem?

Det kostar inte mer än telefonsamtalet.

Passa på att beställa hem några stycken så att du har hemma.

Tack igen! :bow:

Huah, jag är supernervös redan!

Hur pass noga är dom med valpar? Vad måste hon verkligen kunna?

Springa och stå still typ ;) Du kan säga till domaren att du aldrig ställt förut så hjälper hon/han dig med det :) Det brukar inte vara några problem. Valputställningar är ju inte på allvar, men däremot jättebra tränng!

Springa och stå still typ ;) Du kan säga till domaren att du aldrig ställt förut så hjälper hon/han dig med det :) Det brukar inte vara några problem. Valputställningar är ju inte på allvar, men däremot jättebra tränng!

Okej! Det är just springandet som är lite problem. Dvärgpinschrar ska ju trava men hon vill bara springa fram till alla roliga saker hon ser, tänk då när det är hur många hunda rsom helst runt omkring. :crazy: Är det bra att få hennes uppmärksamhet genom att t.ex. hålla i någonting gott i handen eller hur ska jag göra?

Att stå på bordet är iaf inget problem! :)

Vissa har ju pipleksaker och godis kan man ju också ha om det behövs. Det är bara att träna på!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 453
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
559
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka