En liten fråga

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Blackfelicia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 4 878
Sv: En liten fråga

Svara på den här frågan, var/vem/vilka är "bukemobben"...? Det är det, lustigt nog, aldrig någon som kan svara på. :)

Det måste ju vara alla som inte tycker samma som TS!:idea:

Däremot är det få som märker att de som inte tycker samma är olika från gång till gång, + att de som inte tycker samma inte alltid tycker samma som de som inte tyckte samma. :)

Var ju tvungen att söka lite.
Och jag hittade direkt där du avvek från ämnet i en tråd. Men sånt kanske du får göra, men inga andra.

Var ju tvungen att söka lite.
Och jag hittade direkt där du avvek från ämnet i en tråd. Men sånt kanske du får göra, men inga andra.

Jag tror att det är "ok" om bara en person avviker från ämnet i en tråd (?). Men om 2-3 eller fler gör det = mobb. Vi bör alltså undvika att hålla med varandra i fortsättningen för att slippa bli kallad mobb.

Hur många medlemmar finns det på buke? Hur många åsikter finns det plats för...? *räknar på fingrarna*

Ja så måste det vara ;)

Jag begriper faktiskt inte hur folk orkar. Bukemaffian, mobben, påhopp..ja folk får till det med allt möjligt. Påhopp används snart överallt, så fort inte nån håller med.

Yadi Yadi Yadi ....

Men allvarligt, lägg ner skitattityden om bukemobb hit och dit för det blir bara så löjligt.

Om man inte kan ta att bli ifrågasatt och att det skapas en diskussion kring ämnet man själv skapat i och med tråden så har jag ett hett tips:

Fråga inte på ett forum, bukefalos skiljer sig inte i mängden från andra forum när det gäller ifrågasättande och skapandet av diskussioner...

Man kan ju också ta till sig och ta en liten funderar på varför det är så många som ifrågasätter det man tar upp :angel:

Tillägg: iaf jag är inte någon elak typ som bara älskar att tjata på folk om saker de inte fattar...

Senast ändrad:

Lägg ned själv och sluta sabba trådar. Den handlar om vaccination, men ni ska ju glatt förstöra denna genom att dra upp saker som alls inte hör till ämnet. Vad ger er rätten till det kan manf råga sig.

Vad bockar och bugar du för då ? Det handlar väl att HÅLLA sig till ämnet som tas upp...men nej då, ni ska glatt börja tjata om sådant som ens inte hör till tråden.

Och du sabbar inte tråden nu menar du?
Jag har inte skrivit om något annat än det DU har tagit upp själv i tråden så för mig är du den största sabbaren av dom alla.

/ Sten Glashus

Vad bockar och bugar du för då ? Det handlar väl att HÅLLA sig till ämnet som tas upp...men nej då, ni ska glatt börja tjata om sådant som ens inte hör till tråden.

Jag bockar hur mycket jag vill och jag gör det när jag tycker någon skrivit något bra. Du har inte ens med det att göra.

Du kanske missade vad jag skrev. Att jag hittade direkt flera trådar där du inte håller dig till ämnet.
Så jag tycker du ska vara tyst, när du själv gör samma sak.
Är det någon som förstör så är det du. Så lägg ner att tala om hur trådar ska skrivas eller utveckla sig.

Lägg ned själv och sluta sabba trådar. Den handlar om vaccination, men ni ska ju glatt förstöra denna genom att dra upp saker som alls inte hör till ämnet. Vad ger er rätten till det kan manf råga sig.

Vad ger dig rätten till att tala om hur vi ska svara?

Om du väntar med vaccinationen tills den 18/12 så låt inte valpen träffa andra hundar innan dess. Efter det så har du ändå 1 eller 2 veckor som valpen inte får träffa andra hundar p g a vaccinationen. Så är det alltid vid första vaccinationen.

Det klart bästa är att ta 1 vaccination på drop-in och 1 efter 4 veckor.

För att "slippa ifrån" med endast 1 vaccination måste hunden vara minst 11 veckor när du vaccinerar.

Jag håller med dig, förstår inte hur man kan gå ifrån ämnet så totalt.
Pyttsan! Vem har lurat i dig något så dumt?
Såklart att valpen kan träffa andra hundar direkt efter första vaccinationen!
Vaccinerade hundar förståts, och det borde man ha koll på för man släpper väl rimligtvis inte fram en åtta veckors valp till en helt främmande hund...

Och jo, en valp behöver full vaccinering, även om den är över åtta veckor.
Vad tror du händer när valpen är över åtta veckor som gör att den inte skulle behöva det?

Till Ts, hoppas det går bra för er och ge uppfödaren en rejäl känga i baken!

Pyttsan! Vem har lurat i dig något så dumt?
Såklart att valpen kan träffa andra hundar direkt efter första vaccinationen!

Därför att det tar ett tag för vaccinationen att verka. Rekommendationen från vaccintillverkarna brukar vara två veckor efter sista vaccinationen (om hunden är ovaccinerad innan dess).

Mvh

Tora

äldre hundar klarar av att få allt vaccin på en gång (eller om det var så att det var levande? minns inte riktigt) så det stämmer att en spruta ger fullgott skydd. men det där med en veckas karantän har jag aldrig hört talas om innan.

Måste man inte grunda först och sedan bara "fylla på förrådet" var 3:e år med en spruta?

Det kan ju också vara så att olika tillverkare har olika rekommendationer.

Mvh

Tora

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Annique
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 680
Senast: Ragdoll
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
595
Senast: Blyger
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka