en liten fråga

S

strawberrywhite

jag har en yorkshireterrier hane och min kompis en chihuahua tik och jag har en fråga tror ni det går och para dom eller blir det för stora valpar om man parar yorkshire terrier och en chihuahua. alltså blir det för stora valpar för chiahuahuan att bära i magen?
 
Sv: en liten fråga

eller jag vet inte vad min kompis säger men jag har funderat på det och skulle vara roligt. hon söker en chihuahua hane men det är lite svårt att hitta.
 
Sv: en liten fråga

asså jag frågar ju bara om det blir för stort för henne, är bara liten intressead har inte sagt att vi ska para dom heller.
 
Sv: en liten fråga

Ja hanen är för stor. Så behöver du inte fundera på det mer :smirk:
 
Sv: en liten fråga

Ja hanen är för stor. Så behöver du inte fundera på det mer :smirk:
Precis! Valparna kan bli för stora för tiken och då måste ni snitta henne och då är det inte lika "roligt" längre... vet inte vad ett kejsarsnitt kostar, men nog går det väl på ett antal tusenlappar.
 
Sv: en liten fråga

All avel ska ha ett syfte. "Kul" är inte ett syfte.
 
Sv: en liten fråga

eller jag vet inte vad min kompis säger men jag har funderat på det och skulle vara roligt. hon söker en chihuahua hane men det är lite svårt att hitta.

Eftersom att det finns chihuahua-kennlar i Sverige, borde det även finnas godkända avelshanar för detta ändamål. Din vän kanske kunde ta kontakt med en sådan om hon vill avla på sin tik?
 
Sv: en liten fråga

fast nu var det hon med hanhunden som ville avla på sin hund vad jag förstod det som.

Kan ju vara svårt att få tikar om hunden inte är meriterad tex...
 
Sv: en liten fråga

Men det stod ju att hennes kompis sökte en hane till sin tik, men att det var svårt att hitta.
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 244
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 800
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp