en liten fråga..

Y

yippi

Det är en här som har en arab som är 2,5 ungefär och som verkligen inte är färdig, den har inte en ända muskel och har jätteklen rygg.
denna människa är ganska stor, inte jätte men hon e lite större än"lagom" eller vad man ska säga. vet inte hur jag ska förklara men.
hon har hört jättemånga säja att man kan rida på hästar som är så unga och självklart har hon gjort det. den hästen är inte redo för att ha henne på ryggen, kan man gör nått? lider verkligen när jag vet att hon sitter på hästen. är inte det nästan som djurplågeri att sitta på en häst som inte klarar det? visst, hon skulle nog klara det om det va någon som va mindre än hon som sitter på nu..

tycker verkligen synd om hästen..
men kan man göra något? hjälper det om man anmäler??:confused:

Sv: en liten fråga..

Gör hon något annat som skulle kunna hjäpla hästen att muskla sig??
Tömkör, klättrar i skogen (med hästen vid handen) eller något??

Sv: en liten fråga..

Beror ju hur hon gör. Sitter hon på hästen 10-15 min åt gången några dagar i veckan är det ju ingen fara. Sedan kombinerat med andra övningar så kommer musklerna.

Rider hon den däremot som om den var vuxen och färdig bör man kanske ifrågasätta henne lita försiktigt. Men var inte för kritisk, utan ställ lite oskyldiga frågor m m.

Svårt sånt här...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 236
Senast: Enya
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 699
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka