En liten fråga bara

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fnurra
  • Startdatum Startdatum
F

Fnurra

Om ett sto får ett föl med en icke godkänd hingst , då blir väl fölet inte registrerat? Vad händer då om hingsten blir godkänd senare? Får fölet gröna papper då? :confused:

ALLA hästar kan registreras. Dock blir de placerade i olika register beroende på varför stammen inte är fullt godkänd för rasen.

Oavsett om hingsten blir godkänd senare eller inte får hästen samma "registreringsklass", det är vad hingsten var när stoet betäcktes som gäller.

Jag vet inte om reglerna ändrats nu, men förut när Irco Mena och Cortez inte var godkända använde vissa stoägare dom ändå och hästarna fick inte gröna papper. De fölens papper ändrades inte efter att deras fäder senare blev godkända.

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 004
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka