En liten fråga ang. tävlingskavaj!

L

Lambo

Skall det vara dressyr eller hoppkavaj? Vilket är vanligast?
En sprud eller två sprud?
Har hittat super fina tävlingsbyxor, snygg hjälm och fin fina ridstövlar...är bara kavajen kvar!

Eh, det spelar nog ingen större roll? Jag har ett sprund på min iaf. :) men sen är det inte så viktigt hur dom ser ut tycker jag!

Visste inte ens att det fanns kavaj som var för hopp och dressyr, trodde man hade samma, vad man än tävlade... Hehe :D

För mig finns bara kavaj eller ridfrack i dressyr, den verkar ju lite otymplig och dyr i dessa sammanhang. :rofl:

Så vilken kavaj du väljer kvittar, se till att du trivs iden annars blir de en mardröm varje gång. ;)

Näpp, jag tycker båda är snygga så jag håller med boj, ta det DU trivs i!

Snittet på kavajen har ingen större betydelse för om ett ekipage är prydligt eller ej. Det kan vara minst lika snyggt att rida i en snygg ridväst. (Är det inte först på nationell nivå som kavaj är ett krav?)

JAg föredrar en med två sprund då man får tävla både hoppning och dressyr i den.

Min har två sprund och har funkat att tävla islandshäst med=)

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 037
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 168
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama