En liten bild

M

martina

På min fridfulla St:Bernhards tik Vera som vilar sig.
Det är inte lätt att renovera ladugårdar ska ni veta säger hon. -Behöva hålla koll på alla som springer runtomkring. Nej bevare mig väl!!! Jag ligger bra här nu..
Veravidladugrden.jpg

Sv: En liten bild

Landseer är ju ändå fläckiga även om det är "fel" färg på fläckarna, en Leonberger är ju enfärgad :D Men BC kan jag inte förstå :rofl:

ja glömmer aldrig ronneby förra året.. jag sitter me min ena landseertik och kikar på dom som tävlar lydnad.. och så hör jag folk bakom mig tissla lite om min hund.. att det va en stor border osv.. sen säger den andre.. det va den fetaste borde coliie ja sett i hela mitt liv:crazy:

efter en stund frågade jag om det va min hund dom menade.. ja svarade damen lite "typigt"..

Detta är en Landseer och ingen border!:cool:

ja glömmer aldrig ronneby förra året.. jag sitter me min ena landseertik och kikar på dom som tävlar lydnad.. och så hör jag folk bakom mig tissla lite om min hund.. att det va en stor border osv.. sen säger den andre.. det va den fetaste borde coliie ja sett i hela mitt liv:crazy:

efter en stund frågade jag om det va min hund dom menade.. ja svarade damen lite "typigt"..

Detta är en Landseer och ingen border!:cool:

Hehe då blev de väl tysta ? :D:angel: Antagligen några som ville verka duktiga. De som jag brukar träffa när jag är ute med mitt lejon tror ofta att det är en Bernhard men när jag säger nej så börjar de gissa på alla stora raser som de kan komma på, men om man är osäker så är det ju bara att fråga vad det är för ras :confused: Eller som när jag var på ett evenemang med min hund, min mamma och hennes hund (slh. foxterrier) så är det en tant där som har en dsg i flexi och låter den ströva hur den vill i kopplet och drara inte in den om det kommer hundar (irriterande) men i alla fall, när vi sitter och väntar på bussen så kommer k*rringen gående och säger till min mamma - visst är det en dsg? samma sak där, de är ju inte heller så lika varandra och när mamma säger nej så säger tanten - nähä är det en jack russell :confused: Ja ja, ibland blir man trött på folk :angel:

Hehe då blev de väl tysta ? :D:angel: Antagligen några som ville verka duktiga. De som jag brukar träffa när jag är ute med mitt lejon tror ofta att det är en Bernhard men när jag säger nej så börjar de gissa på alla stora raser som de kan komma på, men om man är osäker så är det ju bara att fråga vad det är för ras :confused: Eller som när jag var på ett evenemang med min hund, min mamma och hennes hund (slh. foxterrier) så är det en tant där som har en dsg i flexi och låter den ströva hur den vill i kopplet och drara inte in den om det kommer hundar (irriterande) men i alla fall, när vi sitter och väntar på bussen så kommer k*rringen gående och säger till min mamma - visst är det en dsg? samma sak där, de är ju inte heller så lika varandra och när mamma säger nej så säger tanten - nähä är det en jack russell :confused: Ja ja, ibland blir man trött på folk :angel:

he he.. ja ibland kan man skratta för mindre:p eller gråta kanske:rofl:

Ja precis :D men man borde ju ändå känna igen sin egen hundras :angel:

ha ha jovars det är sant.... fast min labbe har till och med fått "påhoppet" mördarhund när vi gick lugnt och fint o tränade i stan.. så folk har nog en vild syn helt enkelt:D

Ja folk kallar ju alla hundar för mödarhundar nu mera, jag tror att jag läste någonstans om en som hade en liten, vanlig hundras och som folk kallade för mördarhund ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat