En kväll hos Max Flukt

antiloop8

Trådstartare
Idag var det då dags för trippen ut till Kent Knutssons paradis.
När man åker dit slås man av den vackra naturen och de underbara hagarna.

När vi har åkt 4 km in på avtagsvägen ser vi ett sto med föl. Den springer o busar. Vem vet om det är en blivande miljonhäst som springer runt och busar?

Vi glider fram i Jeepen ytterligare några kilometer. Där. Där är det.
Det ligger otroligt vackert men samtidigt skyddat.
Vi ser flera hästar i dom olika skogshagarna.

Vi parkerar bilen utanför stallet. Direkt träffar vi på Kents sambo. Vi pratar om ditt o datt och hon visar oss runt.

Vi fick till en början träffa 4 stycken ohyggligt trevliga 2-åringar. De stog med huvudena ute och lapade sol. Hon berättar att de helst har unghästarna i uteboxar.

Sedan gick vi ner till stallet. Där vara flera kändisar, eller vad säger man om namn som Max Flukt, Bat Boy och Bat Flickan.
Nu togs kameran upp. Snart var stallet ett blixtrande hus. Men föga brydde sig de coola travarna.

Sen kom Kent och vi stog o pratade med honom om allt som har med hästar att göra. Han har ett handlag med hästar som inte är av denna värld. Han behandlar dom som något han riktigt älskar.

Han har just varit ute och sladdat banan. Nu är det Dax för Max Flukt att få röra på sig. Vi såg på när han selade på. Max stod bara och filosoferade såg det ut som. Coollugn.

Väl ute togs en massa kort "in action". Vi var och tog kort på Max bror som gick i en hage brevid banan.
Max kom svävande förbi oss ibland där vi stod. Det såg så enkelt ut.

När han hade varit ute o tränat blev det duschen. Sen fick han ett nytvättat täcke på sig och väl inne i boxen väntade ett par morötter på att få ätas upp.

Gissa om hela gänget var nöjda. Vi för vår upplevelse att bara vara där och Kent över att Max gick bra och Max ja, han verkade mest nöjd över att bli fotad :bow:

//Jenny
PS. Tyvärr har jag inte kunnat lägga in korten då vår dator har fått tuppjucket, men så fort det är åtgärdat så ska ni få se våran kväll i bilder :)

Sv: En kväll hos Max Flukt

kan du inte åka dit igen och fråga vart han köpt sitt lila pannband med namn hittar ingenstans me dlial grund :(

Har också ett lila med namn!!! :)
Beställde det på travshopen på Gävletravet. :bow:

va? jag har ringt massor bidermans osv och det enda om kune skaffa var vitt eller svart med LILA namn men jag vill ju ha LILA m vit text. är det ljus lila eller snygg lila?:) har u nåt nummer dit? söker även lila cant see back har dom det där?:)

Numret dit är 026-189035.
En som har relativt bra utbud på pannband är Anders Söderlund AB....men du kanske har kollat på deras sida!!..

Senast ändrad av en moderator:

anders söderlund? nä är det han i ume?

förseten det lila pannbandet är det in plastat eller ärdet bara tyg. eller är det flätat?

Ang pannbandet får "Minihopp" svara på...
Ja.... det är han i Umeå....Anders S

Testa Ladugårdsinrede.... de brukar göra reklam på www.hastnet.se
Dom gör "saker" som du vill ha dom! allt från huva till brösta och pannband!
// tinna

Det låter som en härlig kväll ...väntar på korten. :)

Liknande trådar

Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 104
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 017
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar