en kula kröp upp igen =S

verrdogan

Trådstartare
Jag har ju haft min valp i en vecka nu. när han vet besiktades så hade båda stenarna trillat ner, Men nu har de ena dragit sej in tillbaka igen. Masserar å kämpar för att få ner den andra igen. Finns de några hormoner eller nått som gör att den andra kulan trillar på plats igen?
Eller ska ja bara fortsätta massera?

Nån som har några råd?:D

Sv: en kula kröp upp igen =S

Massage och annat hjälper inte.. Seglivade myter dock..

Låt kulstackaren vara. Kommer den så kommer den oavsett massage och andra konstigheter folk har för sig med kulor som ligger högt uppe.

Jag tror det bästa du kan göra att om kulan kommer ner, sätt ett litet gummiband runt bollarna. Alltså, inte dra åt utan bara snurra det runt lite löst så att det håller sig på plats.

VAAA!
Kulor knallar upp o ner innan dom bestämmer sig.
GUMMIBAND !!!!! - tja har man tur så stryper man blodtillströmningen så blir det nog jättebra.....och det går att göra även med icke åtdraget gummiband. Fullständigt tokigt.

Sätt absolut inget gummiband kring testiklarna!

Så de bästa är asså å bara vänta å se om den kryper tillbaka igen? Å gör den inte de så är de inge mer med det?

Men jösses! Ska ska bara VILA på testiklarna, inte sitta åt. Vad är det ni inte förstår?

Min veterinär i Västerås sa detta när min hunds kulor vandrade upp och ner. Tyvärr kom den ena aldrig ner igen, så jag fick inte testa.

Jag förstår precis vad du menar - men att skriva sådant på ett internetforum är att bädda för att nån dåre (inte TS) drar åt aningens lite för hårt.

Då kan man ju lika gärna sluta att ge tips för det finns alltid någon "dåre" som kanske praktiserar tipset åt helskotta fel ....

Jag vet en GD valp som skulle debutera i utställningsringen, han var 4 månader då. Han blev så rädd att han drog upp båda kulorna så domaren kunde inte känna dom. Nu är har drygt 2 år och har 2 kulor/testiklar

;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 807
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 752
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 209
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka