En kuggfråga!!!

ghost

Trådstartare
Jag var inne och läste löpningsreferat sen i måndags och undrar följande...

VAR i hela världen placerar man sin häst im man kör i åttondepar utvändigt om fältet har 14 hästar... :rofl: :rofl: :rofl:

Ursäkta ett nonsensinlägg men det lät så hemskt dumt. :eek:

/// ghost

Sv: En kuggfråga!!!

ghost skrev:
Jag var inne och läste löpningsreferat sen i måndags och undrar följande...

VAR i hela världen placerar man sin häst im man kör i åttondepar utvändigt om fältet har 14 hästar... :rofl: :rofl: :rofl:

Ursäkta ett nonsensinlägg men det lät så hemskt dumt. :eek:

/// ghost
:confused: ...........Det blir 8 hästar längs plankan och 1:a utvändiga häst går i 3:e par alltså går sista utvändiga häst i 8 onde par. Summa 14 hästar. Dödens går ju utvändigt ledaren så i detta fall finns där väl ingen dödens. Alltså går 1:a utvändiga häst i par med 3:e invändiga häst :angel:

Senast ändrad:

Jag skulle tolka det som åttonde häst i andra spår. Det var väl ett amatörlopp? Ingen som ville köra invändigt... ;)

Gammeln skrev:
:confused: ...........Det blir 8 hästar längs plankan och 1:a utvändiga häst går i 3:e par alltså går sista utvändiga häst i 8 onde par. Summa 14 hästar. Dödens går ju utvändigt ledaren så i detta fall finns där väl ingen dödens. Alltså går 1:a utvändiga häst i par med 3:e invändiga häst :angel:

men hallå, första häst i andra spår, alltså utvändigt om ledaren heter alltid dödens. spela ingen roll hur långt bak han sitter... inte för att vara stöddig utan bara för att "korrigera".. :)
det fanns antaglingen 5 hästar invändigt och åtta stycken utvändigt. alltså 8par utvändigt. lite knöligt sagt men det är det vanliga uttrycket därför använde han väl det

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej Har varit inne och läst och inser att det sitter en hel hög med kunnigt folk här. Har haft inbrott i sadelkammaren och allt borta...
Svar
3
· Visningar
1 795
Senast: Marty
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 974
Senast: a1agnlju
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 023
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30