En korkad fråga om hösilageanalys

AnnaKarinA

Trådstartare
I morgon tänkte jag skicka ett prov till Agrilab. Följesedel har jag skrivit ut, men vad skickar jag hösilaget i?

Sv: En korkad fråga om hösilageanalys

En plastpåse i kuvertet kanske? Då borde det hålla sig fuktigt och inte torka så att man får reda på rätt TS. Analycen har ju speciella emballage som man kan hämta på tex Granngården men just Agrilab vet jag inget om tyvärr.

Ta en stor fryspåse, lägg i ensilaget och tryck ut så mycket luft du kan innan du försluter det. Därefter bara stoppa i ett vadderat kuvert eller annat...

Mynta - du är mitt uppslagsverk!! :bow:
Det är så skönt att fråga på buke för då slipper man tänka själv. ;) :D
Tack.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 313
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka