En katt blir två

Corax

Trådstartare
Igår fick jag hem en ny katt. Hon är snart två och min andra katt (kastrat)är snart fem.
Hittills har det morrats och frästs men mest från frökens sida. Min katt håller sig undan och tycker mest hon är jätteobehaglig.

Den nya katten är med oss här hemma rätt mycket redan och hon äter, medans min katt mest ligger i garderoben och sover.

Frågan är nu hur lång tid det kan ta innan de accepterar varandra. Och om de i över huvud taget kommer att göra det.
Jag är orolig över deras hälsa och faktiskt framförallt min grabb då han verkar väldigt nere.

Jag vet att det bara har gått ett dygn men jag vill gärna höra om andra scenarion. Helst lyckliga...

Sv: En katt blir två

vi skaffade en ny jämngammal katthona till vår andra hona för två år sen, det tog nog ett par veckor innan de accepterade varandra (innan den första accepterade den nya ;)) så det kan ta tid.

Hittills verkar det gå rätt bra. Tror jag.bVisst att honan fräser men det har minskat och de kan vara så nära som en meter ifrån varann utan att knorra.
Det känns som att det bådar gott.

För mina tre tog det iaf minst en vecka innan de slutade sura. Tog ungefär en månad sedan började de umgås lite och nu är de en flock :D

Elvis var ensam i flera år (utekatt), sen flyttade vi till lägenhet (hon kastrerades långt innan det). Och så är jag borta mycket. Letade kattungar men de var sålda hela tiden så till slut blev det två omplaceringar, två honor på ca 7mån. Kastrerades när det var lugnt och fint här hemma.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 304
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
776
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 834
Senast: Otherside
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
16 179
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka