H
-hanna-
Jag ägen en häst jag inte har ridit på snart två år. Jag slutade rida på henne p.g.a en olyka. Jag har inte direkt haft någon medryttare på henne men grann flickan har ridit på henne ett par gånger. Då och då har jag varit ute och gått med henne så hon har ju inte varit helt orörd. Hon mår bra och jag tror inte att hon är arg för hon inte rids. Jag är hos henne varje dag och tar hand om henne.
Nu behöver jag lite hjälp på traven hur vi skall bygga upp henne som hon var för två år sen. Jag har funderat på att börja lite smått med longering men det sägs att det slits mycket på benen. Klara hon av att galoppera nu eller ska jag vänta tills hon har fått upp lite konition? Vad skulle ni göra med eran häst som inte har ridit sen två år tillbaka?
Nu behöver jag lite hjälp på traven hur vi skall bygga upp henne som hon var för två år sen. Jag har funderat på att börja lite smått med longering men det sägs att det slits mycket på benen. Klara hon av att galoppera nu eller ska jag vänta tills hon har fått upp lite konition? Vad skulle ni göra med eran häst som inte har ridit sen två år tillbaka?