En gårds alla djur fick avlivas

(Nerikes Allehanda)
Korna, hästarna och grisen var undernärda. De stod i urin och gödsel. Byggnaderna där de var stallade var otäta, dragiga. Läckande tak gjorde att en shetlandsponny var genomblöt på ryggen. Inne i bostadshuset fanns ett tiotal katter. En katt låg död i kanten av gödselhögen.

http://www.na.se/artikel.asp?intId=840584

Sv: En gårds alla djur fick avlivas

Jag håller verkligen med dig ! Förstår inte människor som kan göra så här mot oskyldiga djur som inte kan göra något i sitt försvar....// Ikeline

Nej, nåt fel måste det ju vara liksom... Det borde införas hårdare straff mot dessa typer av brott. Oftast får de ju bara böter och det är faktiskt väldigt sällan det införs djurförbud mot dessa människor. Helst hade man stängt in dom i en låda och låtit dom ligga där i sin egen skit och se hur glada de är med det. :devil: :angel: :idea: :D

:devil: Hur i helv.... kan man utsätta djur för ett sådant lidande :confused: ! Det måste vara människor utan ansvarskänsla helt sjukt! Jag har varit rejält dålig några dagar och idag fixade jag inte att mocka la in torr halm bara och har dåligt samvete.... Ja man undrar verkligen hur folk kan låta det gå så långt och varför de har kvar sina djur i stället för att sälja dem till kärleksfulla hem!!!!....

Alltså kan man mer än må riktigt illa när man läser sån´t här elände? Hur kan det bara få gå så här långt?!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka